کد خبر: 455024
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۸ ۱۱:۲۷:۲۳
| |

نمایندگان مجلس با لایحه بودجه سال 1400مخالف هستند؟

عضو هیات رئیسه مجلس از مخالفت جدی نمایندگان مجلس با لایحه بودجه سال 1400 خبر داد.

نمایندگان مجلس با لایحه بودجه سال 1400مخالف هستند؟
کد خبر: 455024
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۸ ۱۱:۲۷:۲۳

اعتمادآنلاین| علیرضا سلیمی، نماینده محلات و دلیجان و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه غیرعلنی صبح امروز نمایندگان به منظور رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق پیرامون لایحه بودجه 1400، گفت: در این جلسه بحث‌های کارشناسی مفصلی پیرامون موضوعات مختلفی مطرح شد و نمایندگان در چند حوزه نسبت به لایحه بودجه اشکالاتی را وارد می‌دانند.

وی افزود: نمایندگان با بررسی کلیات لایحه بودجه در 7 حوزه که عبارتست از 1)رابطه مالی دولت و نفت، 2)هدفمندی یارانه‌ها، 3) مالیات‌ها، 4) تراز عملیاتی بودجه، 5) بدهی‌های دولت، 6) رابطه مالی دولت و صندوق توسعه و 7) اوراق و بدهی‌های نجومی دولت. که نمایندگان در این موارد به ویژه مورد هفتم یعنی بدهی‌های دولت بحث‌های زیادی داشتند به این جهت که بدهی‌های دولت اکنون عدد عجیب وغریبی است که این را برای دولت بعد به‌جا می‌گذارد.

سلیمی در ادامه اظهار داشت: در مجموعه لایحه بودجه در همه این مواردی که اشاره شد دچار ایرادها و اشکالات اساسی است البته مباحث همچنان ادامه دارد و هنوز نهایی نشده اما نظر نمایندگان یکپارچه این است که این لایحه اکنون به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

وی افزود: دولت قول داده است که طی 2-3 روز آینده یک اصلاحیه به مجلس ارائه کند و ما امیدواریم که اصلاحیه دولت در حدی باشد که بتواند این چالش‌ها را پوشش دهد ولی برآورد و برآیند کلی این است که این مجلس، این لایحه را به این صورت نخواهد پذیرفت و به‌دنبال تغییرات ساختاری و جدی در بودجه است. این تغییرات بسیار جدی است و شامل بنیادها و شالوده‌های اساسی بودجه خواهد شد.

عضو هیات رییسه مجلس درخصوص نحوه اعمال این تغییرات بیان داشت: درخصوص اینکه این اصلاح از چه طریقی انجام شود دو نظر وجود دارد، نخست اینکه همین لایحه را دچار تغییرات اساسی کند و نظر دوم این است که مجلس لایحه کنونی را رد کند تا خود دولت آغازگر این اصلاحات و تغییرات باشد. درهر حال آنچه که در این لحظه جدی و قطعی به‌نظر می‌رسد این است که نمایندگان بالاتفاق بر این عقیده هستند که لایحه فعلی بودجه بسیار پر اشکال و سیاسی بسته شده است و به هیچ‌وجه فنی و تخصصی نیست.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها