کد خبر: 455176
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۱۰:۱۸:۲۴
| |

آغاز واکسیناسیون اضطراری در ووهان چین

گزارش ها حاکی است واکسیناسیون اضطراری کرونا در ووهان چین جایی که اعتقاد بر این است نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در آنجا گزارش شده، آغاز شد.

آغاز واکسیناسیون اضطراری در ووهان چین
کد خبر: 455176
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۱۰:۱۸:۲۴

اعتمادآنلاین| گزارش ها حاکی است واکسیناسیون اضطراری کرونا در ووهان چین جایی که اعتقاد بر این است نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در آنجا گزارش شده، آغاز شد.

به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، هه جن یو معاون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ووهان روز سه شنبه در کنفرانسی گفت که واکسن تزریق شده از نوع ویروس کشته شده است و به هر فرد دو دوز تزریق می شود؛ فاصله زمانی میان دو بار تزریق نیز 4 هفته است.

هو یی معاون اداره نظارت بر بازار شهرداری ووهان نیز در این باره گفت: همزمان با آغاز واکسیناسیون، پلتفرم زنجیره سرد استان هوبی به منظور ردیابی غذای منجمد وارداتی که به روش لجستیک زنجیره سرد از گمرک شهر ووهان وارد چین می‌شود، از اولین روز سال 2021 میلادی به بهره برداری خواهد رسید.

پنگ هو پنگ معاون کمیسیون بهداشت شهرداری ووهان نیز گفت: در سه ماه گذشته در مجموع 13445 نفر از خارج از کشور وارد ووهان شده اند که در مجموع نتیجه تست اسید نوکلئیک 43 نفر از آن ها مثبت بوده است.

وی با اشاره به این که از میان این دسته از افراد 10 نفر مبتلا به بیماری کرونا تشخیص داده شده و 33 نفر نیز دیگر مبتلای بدون علامت بوده‌اند، افزود: به جز 4 مبتلای بدون علامت که هنوز در بیمارستان تحت معالجه و درمان قرار دارند، بقیه درمان و از بیمارستان مرخص شده اند.

ویروس کرونا برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر 81 میلیون و 700 هزار نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از یک میلیون و 780 هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری از فعالیت ها و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون گذاشت.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها