کد خبر: 455179
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۱۰:۲۴:۲۶
| |

رئیس پلیس پایتخت:

670 سارق و زورگیر در تهران دستگیر شدند

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت ضمن اعلام دستگیری 670 مجرم در چهلمین مرحله از طرح رعد درباره فعالیت برخی از مجموعه ها علی رغم هشدار هواشناسی گفت: این موضوع را باید از کارشناسان و متولیان مربوطه سوال کرد و پلیس دراین زمینه مسئولیتی نداشته است.

670 سارق و زورگیر در تهران دستگیر شدند
کد خبر: 455179
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۱۰:۲۴:۲۶

اعتمادآنلاین| سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای مرحله چهلم طرح رعد، گفت: زمانی که اولین مرحله از طرح رعد به مرحله اجرا درآمد گفتیم که این طرح ها با جدیت دنبال خواهد شد و امروز می بینیم که رعد به ایستگاه چهلم خود رسیده است و البته ادامه هم خواهد داشت چرا که سارقان و مجرمان همیشه هستند و ما هم همیشه باید با آنان مقابله کنیم.

وی با بیان این که در اجرای این مرحله از طرح رعد 312 حکم قضایی به اجرا درآمد گفت: در مجموع 670 نفر از افرادی که در سرقت های خرد، سرقت منزل، زورگیری، موبایل قاپی و کیف قاپی و ... دخالت داشتند دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه برخی از این افراد به شکل باندی فعالیت داشتند، گفت: در همین راستا 134 باند متلاشی شد. از تمامی افراد دستگیر شده تاکنون بیش از 3100 فقره از اموال سرقتی مردم کشف و ضبط شده است که 137 دستگاه خودرو و موتور سیکلت از جمله این موارد است.

رحیمی با بیان این که به 802 پرونده سرقتی نیز در این مورد رسیدگی شد گفت: ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه دست کم 14 میلیارد تومان است.

وی با بیان این که این عملیات از ابتدای هفته جاری آغاز شده است گفت: هفت قبضه سلاح جنگی و شکاری، 98 عدد مهمات جنگی و 101 قبضه سلاح سرد که از آنها در خفت گیری و زورگیری استفاده می شود جز کشفیات این مرحله از طرح رعد است.

رحیمی با بیان این که حدود 100 کیلوگرم مواد مخدر نیز از دستگیر شدگان کشف و ضبط شده است. درباره کشفیات کالای قاچاق نیز گفت: ارزش کالای قاچاق کشف شده بالغ بر 13 میلیارد تومان است. تعدادآن نیز بیش از 321 هزار قلم است که دراین راستا حدود 28 نفر نیز دستگیر شده و 31 پرونده نیز مورد پیگیری قرار گرفته است.

به گفته رحیمی، برای دستگیر شدگان پرونده ای تشکیل شده و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا خواهند شد.

رحیمی در پاسخ به پرسشی در حادثه رخ داده در ارتفاعات شمال تهران گفت: پلیس در این رابطه هیچ کم کاری نداشته است و ما در کنار عوامل هلال احمر، آتش نشانی ودیگر امداد گران به اقدامات خود انجام دادیم. البته هواشناسی هشدار داده بود که با توجه به شرایط برفی و بارندگی نباید کوهپیمایی صورت بگیرد که متاسفانه عده ای توجه نکردند.

وی درباره فعالیت برخی از مجموعه ها علی رغم هشدار هواشناسی گفت: این موضوع را باید از کارشناسان متولیان مربوطه سوال کرد و پلیس دراین زمینه مسئولیتی نداشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها