کد خبر: 455198
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۸ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

وزارت کشور صلاحیت مهدی کروبی و 3 عضو حزب اعتمادملی را ردصلاحیت کرد

انصاف‌نیوز نوشت: کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور در اقدامی عجیب مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی را که فاقد محکومیت قضایی است از عضویت در شورای مرکزی این حزب رد صلاحیت کرد.

وزارت کشور صلاحیت مهدی کروبی و 3 عضو حزب اعتمادملی را ردصلاحیت کرد
کد خبر: 455198
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۸ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کروبی فرزند آقای کروبی درباره‌ی این خبر به انصاف نیوز گفت: کمیسیون ماده 10 یک ماه پیش در نامه‌ای رسمی صلاحیت آقای کروبی که موسس و دبیرکل حزب بود را رد کرده است در حالی که هیچ حکم محکومیتی ندارد. قانون می‌گوید در صورتی که محکومیت امنیتی داشته باشد.

او همچنین گفت: صلاحیت خودم، اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب و نیز رحیم ابوالحسنی که عضو شورای مرکزی است را هم رد صلاحیت کرده‌اند؛ به این بهانه‌که محکومیت امنیتی دارید در حالی که محکومیت ما سیاسی است.

حسین کروبی در پاسخ به این که آیا در مورد این ردصلاحیت‌ها به دیوان عدالت اداری اعتراض خواهند کرد، گفت: خیر. آقای کروبی و من که به دیوان شکایت نخواهیم کرد. از تصمیم آقای گرامی مقدم و آقای ابوالحسنی خبر ندارم.

او درباره‌ی تصمیم حزب در این باره گفت: کمیسیون ماده 10 گفته که طی سه ماه باید دبیرکل جدید انتخاب شود و همچنین اعضای علی البدل با اعضای ردصلاحیت شده جایگزین شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها