اولین ناظر ایرانی پس از دعوت به المپیک:

قدرت فوتبال ایران را به دنیا نشان دادیم

ناظر زن ایرانی که از سوی فیفا جهت حضور در المپیک توکیو دعوت شده است می‌گوید همراه با دیگر داوران زن، قدرت فوتبال و فوتسال ایران را به دنیا نشان داده‌اند.

قدرت فوتبال ایران را به دنیا نشان دادیم
کد خبر: 455273
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۱۴:۵۰:۳۲

اعتمادآنلاین| ناظر زن ایرانی که از سوی فیفا جهت حضور در المپیک توکیو دعوت شده است می‌گوید همراه با دیگر داوران زن، قدرت فوتبال و فوتسال ایران را به دنیا نشان داده‌اند.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با ارسال نامه‌ای از پریا شهریاری، ناظر ایرانی مسابقات بین‌المللی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی جهت حضور در المپیک توکیو به عنوان ناظر برگزاری مسابقات فوتبال دعوت کرد. این برای نخستین بار است که از یک ناظر ایرانی جهت برگزاری مسابقات فوتبال المپیک دعوت می‌شود.

شهریاری در مورد دعوت به بازی‌های المپیک توکیوگفت: به نظرم اتفاقی جذاب و متفاوت است. به هر حال حضور در المپیک افتخار بزرگی است چون این بازی‌ها بزرگترین رویداد ورزشی جهان محسوب می‌شود. البته شاید این دوره به دلیل شیوع کرونا کمی متفاوت‌ از دوره‌های قبلی آن باشد.

او در مورد احساس خود از دعوت به بازی‌های المپیک توکیو گفت: از اینکه به عنوان یک ایرانی سهم کوچکی در برگزاری این رویداد بزرگ داشته باشم، خوشحالم و امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای کشورم باشم.

این ناظر زن به تاثیر این اتفاق در شناسایی فوتبال و فوتسال زنان ایران اظهار کرد: در بعضی از تورنمنت‌ها و مسابقات آسیایی و جهانی که به عنوان ناظر به همراه داوران شایسته ایرانی از جمله گلاره ناظمی، انسیه مافی‌نژاد، مهسا قربانی و مهناز ذکایی حضور داشته‌ام، قدرت فوتبال و فوتسال ایران را به دنیا نشان دادیم و همچنان شاهد این هستیم که داوران زن ایرانی برای اولین بار کاندیدای مسابقات جام جهانی فوتبال می‌شوند، این نشان دهنده پتانسیل بالای فوتبال زنان ایران است.

شهریاری به شروع کار خود اشاره و بیان کرد: سال 2014 در آزمون دوره‌های نظارت کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کردم و با کسب امتیازات مورد توجه از همان سال اول، ابلاغ مسابقات بین‌المللی را از سوی AFC دریافت کردم و فعالیتم در این حوزه به عنوان اولین ناظر زن ایرانی آغاز شد.

او در ادامه افزود: پس از آن AFC به تناوب از من برای حضور در مسابقات مختلف قاره به عنوان ناظر برگزاری رقابت‌ها دعوت کرد. از جمله مهمترین مسابقاتی که حضور داشتم زیر 16 و زیر 17 سال فوتبال آسیا، قهرمانی فوتسال آسیا، جام ملت‌های فوتبال زنان، مسابقات داخل سالن ترکمنستان و بازی های آسیایی جاکارتا بود. عملکردم در طول بازی‌ها باعث شد که مسئولان مسابقات، نظارت دیدار فینال مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا را که هر چهارسال یک بار برگزار می‌شود، به من بسپارند.

شهریاری به دریافت ابلاغ از سوی فیفا برای نظارت در مسابقات مختلف اشاره و بیان کرد: در ادامه ابلاغ‌هایی از فیفا دریافت کردم که مهمترین آنها، مسابقات مقدماتی فوتبال المپیک توکیو و مسابقات فوتسال المپیک جوانان جهان در آرژانتین بود. در آنجا هم نظارت بازی فینال زنان و همچنین رده‌بندی آقایان را به من محول کردند. این هم تجربه بی‌نظیر دیگری بود که خوشبختانه مورد توجه قرار گرفت و باعث شد که به جام جهانی فوتبال ساحلی در پاراگوئه دعوت شوم. در پاراگوئه اوضاع بهتر بود.

این ناظر ادامه داد: آشنایی من با فوتبال ساحلی و تلاشم برای داشتن عملکردی قابل قبول همانند سایر تورنمنت‌هایی که در آن حضور داشتم، موجب شد که از بین ناظران حاضر در مسابقات، نظارت فینال جام جهانی را برعهده من بگذارند. به گمانم مجموعه عملکرد چند سال اخیرم باعث شد تا این بار افتخار حضور در معتبرترین رقابت ورزشی جهان را به دست بیاورم.

شهریاری در مورد سختی‌هایی که در این راه پشت سر گذاشته است، گفت: بدون شک این مسیر عاری از سختی نبوده است، چرا که موفقیت یک شبه به دست نمی‌آید اما افراد با هدف‌گذاری و تلاش، برای تحقق خواسته‌های خود می‌جنگند و نباید هیچ چیز آنها را از پای دربیاورد. من هم بدون توجه به برخی از نامهربانی‌ها همواره تلاشم بر این بوده که در سخت‌ترین شرایط هم بهترین عملکردم را در عرصه بین‌المللی و امور داخلی فدراسیون داشته باشم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها