وزیر دفاع ترکیه از رسیدن نظامیان این کشور به جمهوری آذربایجان خبر داد

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز سه‌شنبه از رسیدن نظامیان این کشور به جمهوری آذربایجان با هدف آغاز ماموریت خود در مرکز مشترک نظارت بر آتش در منطقه قره‌باغ با طرف روسی خبر داد. وی که در نشستی با حضور رئیس ستاد مشترک و فرماندهان ارتش ترکیه صحبت می‌کرد، گفت: «با تکمیل شدن مرکز نظارت مشترک (در قره‌باغ) 35 افسر و فرمانده با درجه سرتیپ از طرف ترکیه، ماموریت خود را فورا آغاز خواهند کرد.

وزیر دفاع ترکیه از رسیدن نظامیان این کشور به جمهوری آذربایجان خبر داد
کد خبر: 455372
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ۰۸:۵۱:۵۰

اعتمادآنلاین| وزیر دفاع ترکیه روز سه‌شنبه از رسیدن نظامیان این کشور به جمهوری آذربایجان برای آغاز ماموریت نظارت بر آتش‌بس در قره‌باغ خبر داد.

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز سه‌شنبه از رسیدن نظامیان این کشور به جمهوری آذربایجان با هدف آغاز ماموریت خود در مرکز مشترک نظارت بر آتش در منطقه قره‌باغ با طرف روسی خبر داد.

وی که در نشستی با حضور رئیس ستاد مشترک و فرماندهان ارتش ترکیه صحبت می‌کرد، گفت: «با تکمیل شدن مرکز نظارت مشترک (در قره‌باغ) 35 افسر و فرمانده با درجه سرتیپ از طرف ترکیه، ماموریت خود را فورا آغاز خواهند کرد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از 44 روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه 24 آبان، از توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر دادند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی در قره باغ، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی 44 روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شد.

روسیه نیز طی این مدت، نیروهای پاسدار صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کرد.

البته حضور نیروهای صلح‌بان روس در منطقه خطوط تماس تا کنون بدون تلفات نبوده است و اخیرا یکی از نیروهای صلح‌بان روسیه که برای نظارت بر اجرای توافق آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی مستقر شده‌، کشته شد.

این نظامی با درجه افسری بر اثر انفجار مین برجای مانده از نیروهای ارمنستان جان خود را از دست داده است.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها