مایک پنس درخواست نماینده تگزاس برای لغو پیروزی بایدن را رد کرد

وکلای لویی گومرت، نماینده تگزاس و 11 نماینده دیگر جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا در درخواست رسمی که تنظیم کرده‌اند، گفتند معاون رئیس جمهور در حال کناره‌گیری کشورشان درخواست آنها برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر را رد کرده است.

مایک پنس درخواست نماینده تگزاس برای لغو پیروزی بایدن را رد کرد
کد خبر: 455446
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ۱۱:۵۹:۴۷

اعتمادآنلاین| گومرت و این نمایندگان جمهوری‌خواه درخواستی رسمی را از مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا تنظیم کرده و تاکید داشتند که پنس تنها فرد مجاز به تعیین این است که کنگره کدام آرای الکترال را میتواند در زمان تایید نتایج انتخابات شمارش کند. این دادخواست از یک قاضی فدرال در تگزاس می‌خواهد تا به مایک پنس این اختیار را بدهد که در ششم ژانویه شکست ترامپ در ایالت‌های سرنوشت‌ساز کلیدی همچون آریزونا را باطل اعلام کند و کنگره به جای شمارش آرای الکترال جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، آرای الکترال ترامپ را شمارش کند.

در درخواست‌های جدیدی که روز سه‌شنبه علنی شدند، شاکیان اعلام کردند که آنها پیش از تنظیم این درخواست با پنس تماس گرفتند تا نیروهای خود را متحد کنند اما گفت‌وگوهای آنها به هیچ توافقی منجر نشد.

وکلای گومرت و این نمایندگان جمهوری‌خواه گفتند: در این کنفرانس تلفنی، وکلای شاکیان تلاش کردند تا مسائل حقوقی اساسی را با توافق حل کنند و به طور مثال به مشاوران پنس گفتند که در صورت عدم توافق فورا درخواست حکم قضایی می‌دهند. این گفت‌وگوها در دستیابی به یک توافق موفق نبودند و به همین خاطر این شکایت تنظیم شد.

این تصمیم پنس که یکی از وفادارترین افراد به ترامپ است بیانگر یکی از قابل توجه‌ترین جدایی‌ها و فاصله گرفتن‌ها از ترامپ است؛ ترامپی که قانون‌گذاران را تحت فشار گذاشته تا روند تایید نتایج کالج الکترال توسط کنگره را به چالش بکشند. پنس بر نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ شش ژانویه نظارت خواهد داشت؛ نشستی که در جریان آن بایدن از سوی کنگره به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به رسمیت شناخته می‌شود.

پنس تاکنون درباره اینکه چطور نشست شش ژانویه را مدیریت خواهد کرد و همچنین درباره فشارهای ترامپ برای لغو نتایج کالج الکترال هیچ اظهار نظری نکرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها