علی بختیار، نماینده سابق استان اصفهان:

کاش مجلس به‌جای مانع‌تراشی به حل مشکلات پیش‌روی فولاد کمک کند

نماینده سابق استان اصفهان گفت: هدف از تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، تغییر مدیرعامل آن است. کاش نمایندگان به جای مانع‌تراشی در مسیر کار فولادمبارکه، به حل مشکلات این صنعت یا پیگیری مشکلات استان اصفهان کمک کنند.

کاش مجلس به‌جای مانع‌تراشی به حل مشکلات پیش‌روی فولاد کمک کند
کد خبر: 455484
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ۱۳:۳۵:۰۱

اعتمادآنلاین| نماینده سابق استان اصفهان گفت: هدف از تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، تغییر مدیرعامل آن است. کاش نمایندگان به جای مانع‌تراشی در مسیر کار فولاد مبارکه، به حل مشکلات این صنعت یا پیگیری مشکلات استان اصفهان کمک کنند.

علی بختیار در خصوص مطرح شدن تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه از سوی نمایندگان مجلس با سیاسی دانستن این مساله، در سخنانی گفت: این نوع تحقیق و تفحص‌ها دردی از کشور دوا نمی‌کند. البته رویکرد اینگونه اقدامات حل مشکل نیست بلکه بیشتر مشکلات با مدیریت مجموعه فولاد مبارکه آقای عظیمیان دغدغه این تحقیق و تفحص است و به دنبال این هستند که مدیریت کارخانه فولاد مبارکه را تغییر دهند که می‌شود به نمایندگان محترم گفت برای تغییر مدیریت راه‌های ساده‌تری هم وجود دارد و نیاز نیست که این اندازه هزینه بر دوش کشور و نظام بگذارند و تحقیق و تفحص را مطرح کنند.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه صنعت فولاد در چرخه اقتصادی و صنعتی کشور افزود: باید بدانیم فولاد مبارکه یکی از صنایع استراتژیک کشور و هم‌شأن نفت است که یک نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در ارزش افزوده و ارزآوری دارد. با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید» نام‌گذاری شده است بسیار بهتر بود که نمایندگان به‌جای تحقیق و تفحص از فولاد، به سراغ کارخانه بروند و ببینند که فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی استان با چه مشکلاتی مواجه است و بخواهند که آن مشکلات را حل کنند تا هم نمایندگان و هم فولاد مبارکه گامی مهم و مثبت در راستای تحقق شعار سال بردارند. برای انجام این امر هم نماینده‌های اصفهان می‌توانند محوریت این کار را در دست بگیرند و به سمت حل مشکلات بروند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم در ادامه اظهار داشت: اکنون در ماه‌های پایانی دولت هستیم و دنبال کردن تغییر مدیرعامل آن هم از مسیر تحقیق و تفحص مشکلی را نمی‌کند و ای‌کاش نمایندگان محترم این رویکرد‌های سیاسی را در سال جهش تولید کنار بگذارند و برای بزرگترین تولید کننده فولاد در منطقه که ارزش تولیدات آن به 391 هزار میلیارد ریال می‌رسد، مانع‌تراشی نکنند.

وی افزود: البته من در جای دیگری هم گفته‌ام که پشت پرده این موضوعات بیشتر معطوف به مساله تغییر مدیرعامل است. به عبارت دیگر بیشتر از آنکه دلیل فنی و تخصصی داشته باشد، سیاسی است و دنبال‌کنندگان استیضاح به دنبال حل مسائل و برطرف کردن مشکلاتی که این تولید کننده بزرگ با آن مواجه است، نیستند.

بختیار با اشاره به سایر مشکلات روزانه استان اصفهان، بیان داشت: امروز یکی از مشکلات اصفهان مساله آب است که با کمک همین کارخانه فولاد مبارکه و کمک سایر بنگاه‌های اقتصادی استان قابلیت حل شدن دارد، یکی از راه‌های حل آن هم انتقال آب است که الحمدلله اکنون شده است و به‌نظر من بهتر است که نمایندگان بیشتر وقت خود را به واحد‌های تولیدی اختصاص دهند.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به مشکلاتی که در مسیر کاری مجموعه‌های صنعتی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: البته نمایندگان فعلی بهتر از بنده که رای نیاوردم و بیرون گود هستم بر موضوعات واقف هستند و اطلاع دارند که مساله تحریم چقدر مهم است و چه اثرات مخربی داشت که می‌توان به حق آن را یک جنگ اقتصادی دانست، اکنون که بعد از سه سال تحریم‌ها تا حد زیادی بی‌اثر شده است و کشور در حال خروج از وضعیت شرایط بحران است. اما تولیدکنندگان ما امروز با فشارهای زیادی مانند انتقال ارز یا تهیه مواد اولیه مواجه هستند و حتی در داخل هم فضای کسب و کار فضای مناسبی نیست.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که دنبال‌کنندگان تحقیق و تقحص به آن اشاره می‌کنند تفاوت و فاصله قیمت میان قیمت کشف شده در بورس و در بازار است و این را می‌توان پذیرفت که چنین اشکالی وجود دارد و این تفاوت قیمت به جیب برخی افراد می‌رود. اما راه چیست؟ راه این است که شفاف‌سازی صورت گیرد و به نظر من در شرایط سخت تحریم و شرایطی که تحریم‌های بانکی بر ما اعمال می‌شود و مشکلاتی هم برای فروش و صادرات فولاد مبارکه وجود دارد، بهتر است که در یک فضای تعاملی این مشکل با پییگری نمایندگان و مدیریت مجموعه حل شود. نمایندگان محترم توجه داشته باشند که مدیریت این مجموعه هم سیاسی نیست و به دنبال حل این مشکلات است و اگر هم نمایندگان بخواهند کمک قابل توجهی به حل مشکلات این صنعت داشته باشد یک تعامل و همکاری خوبی پدید خواهد آمد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها