کد خبر: 455493
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ۱۴:۰۶:۰۰
| |

حمید آذرپور معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان:

شیوع کرونا کاملا فضای گردشگری را در دنیا تعطیل کرده است

حمید آذرپور معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه بالغ بر 3000 تاسیسات گردشگری در مدت شیوع کرونا در استان آسیب دیدند، گفت: از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون 143 میلیارد و 134 میلیون تومان خسارت به صورت مستقیم به تاسیسات گردشگری وارد شده است.

شیوع کرونا کاملا فضای گردشگری را در دنیا تعطیل کرده است
کد خبر: 455493
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ۱۴:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه بالغ بر 3000 تاسیسات گردشگری در مدت شیوع کرونا در استان آسیب دیدند، گفت: از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون 143 میلیارد و 134 میلیون تومان خسارت به صورت مستقیم به تاسیسات گردشگری وارد شده است.

حمید آذرپور با اشاره به تاثیر کرونا بر فعالیت واحدهای گردشگری، اظهار کرد: شیوع کرونا کاملا فضای گردشگری را در دنیا تعطیل کرده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان افزود: از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون 143 میلیارد و 134 میلیون تومان خسارت به صورت مستقیم به تاسیسات گردشگری وارد شده است. علاوه‌بر این دیگر بخش های صنعت گردشگری نظیر حمل‌ونقل و خوراک نیز تحت تاثیر قرار گرفتند که میزان خسارت‌ها با احتساب این بخش‌ها بسیار بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا در جهت حمایت از واحدهای گردشگری، گفت: بالغ بر 3000 تاسیسات گردشگری در مدت شیوع کرونا در استان آسیب دیدند که برای جبران ضرر و زیان فعالان این صنعت تاکنون 20 میلیارد تومان تسهیلات به 1350 فعال بخش گردشگری پرداخت شده است.

آذرپورادامه داد: مصوبات ستاد کرونا با امهال و استهمال در حوزه حامل‌های انرژی، آب، برق، گاز و تامین اجتماعی هم کمک‌های خوبی به فعالان حوزه گردشگری کرده است، تسهیلاتی نیز به مشاغل گردشگری اعطا شده که بازپرداخت آن از اردیبهشت 1400 آغاز می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزش مجازی در خصوص اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است و در تلاش هستیم با ایمن سازی در بخش گردشگری بتوانیم میزبان گردشگران در ماه‌های آینده باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها