کد خبر: 455537
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ۱۶:۲۶:۱۹
| |

سنای آمریکا از ابطال وتوی ترامپ درخصوص لایحه بودجه دفاعی حمایت می‌کند

رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا گفت در حمایت از تصمیم مجلس نمایندگان، ابطال وتوی لایحه بودجه دفاعی از سوی رئیس جمهور را تأیید خواهد کرد.

سنای آمریکا از ابطال وتوی ترامپ درخصوص لایحه بودجه دفاعی حمایت می‌کند
کد خبر: 455537
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ۱۶:۲۶:۱۹

اعتمادآنلاین| رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا گفت در حمایت از تصمیم مجلس نمایندگان، ابطال وتوی لایحه بودجه دفاعی از سوی رئیس جمهور را تأیید خواهد کرد.

«میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا گفت، فسخ وتوی لایحه بودجه دفاعی سال جدید از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور مورد تصویب قرار می‌گیرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، مک‌کانل در این باره گفت: «به خاطر مسائل امنیت ملی، در 6 دهه گذشته کنگره حتی یک بار اجازه نداده اختلافات موجود، مانع از به نتیجه رساندن این کار شود».

این سیاست‌مدار جمهوری‌خواه افزود، مجلس سنا روز چهارشنبه وتوی رئیس جمهور را باطل می‌کند و «به زودی این لایحه مهم به قانون تبدیل خواهد شد».

دوشنبه شب مجلس نمایندگان آمریکا از وتوی ترامپ برای جلوگیری از تصویب لایحه موسوم به «قانون اختیارات دفاع ملی» عبور کرد.

322 نماینده با شکستن وتوی ترامپ موافقت و 87 نماینده با آن مخالفت کردند. چنانچه مجلس سنای آمریکا هم همانند مجلس نمایندگان با وتوی ترامپ مخالفت کند، وتوی ترامپ کاملاً شکسته شده و لایحه بودجه دفاعی آمریکا بدون موافقت او تصویب خواهد شد.

ترامپ با چند بند موجود در لایحه دفاعی آمریکا مخالف است. او به عنوان نخستین مطالبه از قانونگذاران کنگره خواسته یکی از بندهای این مصوبه که در آن برای شرکت‌های فعال در زمینه ارتباطات اجتماعی مصونیت قضائی در نظر گرفته شده حذف شود.

دونالد ترامپ معتقد است که رسانه‌های اجتماعی جانبدارانه عمل می‌کنند. بعضی از نمایندگان جمهوری‌خواه با استدلال ترامپ موافقند.

بند دیگری در لایحه مذکور که با مخالفت ترامپ روبه رو شده طرح تغییر نام 10 پایگاه نظامی است که در حال حاضر اسمشان از رهبران دوران برده‌داری آمریکا گرفته شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه دفاعی آمریکا را سه هفته پیش به تصویب رساند. در آن رأی‌گیری سه چهارم قانونگذاران این مجلس به تصویب این لایحه رأی مثبت دادند.

چند روز بعد مجلس سنای آمریکا هم این طرح را به تصویب رساند. در این مجلس هم بیش از دو سوم سناتورها به این لایحه رأی مثبت دادند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها