انتقاد کوبا از قرار گرفتن در لیست کشورهای حامی تروریسم

کوبا از تلاش‌های آمریکا برای قرار دادن این کشور در لیست کشورهای حامی تروریسم انتقاد کرد؛ اقدامی که در حال حاضر توسط دولت ترامپ در نظر گرفته شده است و می تواند دیپلماسی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب را پیچیده کند.

انتقاد کوبا از قرار گرفتن در لیست کشورهای حامی تروریسم
کد خبر: 455645
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۱۰:۱۶:۱۸

اعتمادآنلاین| به گفته یک فرد مطلع در این زمینه، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد این اقدام را که از نظر سرمایه گذاری خارجی برای کوبا بسیار سنگین است، پیش از پایان دوره دونالد ترامپ در 20 ژانویه 2021 عملی کند.

در واکنش به این اقدام، برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا در توئیتر خود نوشت: "مانور مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را برای قرار دادن کوبا در لیست کشورهای حامی تروریسم برای جلب رضایت اقلیت ضد کوبایی فلوریدا محکوم می‌کنم."

او اضافه کرد: آمریکا خودش به گروه‌های تروریستی که علیه کوبا فعالیت می‌کنند پناهگاه و مصونیت اعطا می‌کند.

این اتفاقات فقط چند روز پیش از شصتمین سالگرد برهم خوردن روابط دیپلماتیک میان کوبا و آمریکا، یعنی سوم ژانویه، پس از انقلاب کاسترو صورت می‌گیرد.

دو کشور تحت رهبری باراک اوباما و رائول کاسترو، روسای جمهوری سابق آمریکا و کوبا با هم یک رویکرد تاریخی ایجاد کردند که در سال 2015 امکان برقراری مجدد روابط دیپلماتیک و حذف از لیست سیاه را فراهم کرد.

اما پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در سال 2017، دولت وی با اشاره به نقض حقوق بشر در کوبا و حمایت هاوانا از دولت ونزوئلا، تحریم‌های اعمال شده علیه کوبا را که از سال 1962 اعمال شده است، شدت بخشید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها