رئیس‌جمهور عراق:

هیچ مماشاتی در خصوص حاکمیت عراق وجود ندارد

رئیس‌جمهور عراق با بیان اینکه سلاح نظامی صرفا باید در کنترل حاکمیت باشد، گفت که عراق در خصوص حفظ حاکمیت خود مماشات نمی‌کند.

هیچ مماشاتی در خصوص حاکمیت عراق وجود ندارد
کد خبر: 455681
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۱۱:۵۹:۰۵

اعتمادآنلاین| برهم صالح رئیس‌جمهورعراق امروز (پنجشنبه) در سخنانی به موضوع انتخابات [پارلمانی] سال آتی پرداخت و گفت که عراقی‌ها منتظر دستاوردهای سرنوشت‌ساز هستند که در برگزاری انتخابات زودهنگام عادلانه و شفاف نمود پیدا می‌کند.

به نوشته السومریه نیوز، او گفت که مردم عراق نباید بار درگیری‌ها و تنگ‌نظری‌های سیاسی و فساد و سوءاستفاده از قدرت را بر دوش بکشند و موفقیت در این امر نیازمند بازبینی‌ها در سیاست‌ها و انجام اصلاحات صریح و دقیق است و اساس اصلاحات هم این است که درگیری‌های سیاسی نباید مردم را درگیر کند و نمی‌توان مسأله خورد و خوراک یا حقوق کارمندان را به دعواهای سیاسی ربط داد.

رئیس‌جمهور عراق افزود: «لازم است تا عراق از سیاست محورها به دور مانده و نقش فعالی را در ایجاد صلح و امنیت در منطقه بازی کند. هیچ مماشاتی در خصوص حاکمیت عراق وجود ندارد و سلاح باید در کنترل حاکمیت باشد. در این اوضاع وخیم اقتصادی، اولویت باید مبارزه با فساد و توجه به طبقه ضعیف و فقیر با اقدامات حمایتگرانه باشد».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها