کد خبر: 455713
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

امیرعلی‌ ابوالفتح، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بعید است ترامپ در انتخابات 2024 دوباره رئیس‌جمهور آمریکا شود / ترامپ چاره‌ای جز کنار رفتن از دولت ندارد

امیرعلی‌ ابوالفتح گفت: دونالد ترامپ به احتمال زیاد بعد از خروج از کاخ‌ سفید به فکر انتخابات 2024 خواهد بود که دوباره ریاست دولت فدرال ایالات متحده را عهده دار شود. اتفاقی که البته بعید است تکرار شود.

بعید است ترامپ در انتخابات 2024 دوباره رئیس‌جمهور آمریکا شود / ترامپ چاره‌ای جز کنار رفتن از دولت ندارد
کد خبر: 455713
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با وجود گذشت 7 هفته از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، دونالد ترامپ همچنان در تلاش است تا وقوع تقلب در این انتخابات را ثابت کند. موضوعی که البته خوش‌بین‌ترین اطرافیان رئیس‌ جمهور کنونی آمریکا هم می‌دانند بعید است، عملی شود.

امیرعلی ‌ابوالفتح، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: دونالد ترامپ با اینکه در روزهای منتهی به انتخابات 2020 باخت را حس کرده بود،‌ هنوز هم با این مساله کنار نیامده است. او تا به‌ حال دو بار طرفدارانش را به خیابان کشیده هر چند هر بار تجمع اعتراضی آنان بی‌نتیجه مانده است. ترامپ البته این روزها هم در چند توییت طرفدارانش را به تجمع در روز 6 ژانویه دعوت کرده است که البته این موضوع هم هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنانش گفت: دونالد ترامپ چهره‌ای است که کارهای عجیب از او به ‌طور دائم سر می‌زند و به همین دلیل تحرکاتی که به خاطر شکست در این مدت انجام داده است، موجب تعجب هیچ کس نشد. به‌ هر حال او در سال 2016 به ‌طور غیرمنتظره‌ای به کاخ‌ سفید راه یافت و به همین دلیل نمی‌تواند به ‌راحتی از قدرت دل بکند.

او همچنین تصریح کرد: اما آنچه به وقوع پیوسته، چیزی جز این نیست که آمریکا خودش را برای پساترامپ آماده می‌کند و ترامپ چاره‌ای جز کنار رفتن از دولت ندارد. آن هم در حالی که رفتن ترامپ و آمدن بایدن در نظر نظام بین‌الملل رخدادی مثبت برای رابطه آمریکا و کشورهای جهان است. این ذهنیت البته دلیلی جز تصمیم‌های غیرمنطقی و رادیکال ترامپ از سال 2016 تا الان ندارد.

امیرعلی ابوالفتح در پایان گفت: دونالد ترامپ به احتمال زیاد بعد از خروج از کاخ‌ سفید به فکر انتخابات 2024 خواهد بود که دوباره ریاست دولت فدرال ایالات متحده را عهده دار شود. اتفاقی که البته بعید است تکرار شود.

چکیده گفت‌وگو با امیرعلی ابوالفتح

-دونالد ترامپ با شکست کنار نیامده است

-آمریکا برای پساترامپ آماده می‌شود

-ترامپ بعد از خروج از کاخ‌ سفید به فکر انتخابات 2024 خواهد بود

-رفتن ترامپ و آمدن بایدن در نظر نظام بین‌الملل رخدادی مثبت برای رابطه آمریکا و کشورهای جهان است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها