صادق جوادی‌حصار، عضو حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

راه مقابله با انحصار و محدود کردن رأی مردم، عقب‌ نشستن نیست / همه کارگزاران ماموریتی جز تلاش برای احقاق حق مردم ندارند

صادق جوادی‌حصار گفت: اگر گروهی یا کسانی دنبال انحصار و محدود کردن رأی مردم هستند، راه مقابله با چنین تحرکی عقب‌ نشستن نیست و از آنجا که بهترین دفاع حمله است، باید تلاش کنیم تا با مبارزه حق‌مان را بگیریم.

راه مقابله با انحصار و محدود کردن رأی مردم، عقب‌ نشستن نیست / همه کارگزاران ماموریتی جز تلاش برای احقاق حق مردم ندارند
کد خبر: 455715
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انتخابات 1400 در حالی تا چند ماه دیگر از راه می‌رسد که وضعیت نامساعد اقتصادی و شرایط مبهم سیاسی پیرامون انتخابات، نگرانی درباره مشارکت گسترده مردم در انتخابات را بیش از پیش کرده است. این نگرانی تا جایی است که به نظر می‌رسد بخشی از جامعه بر سر دوراهی رأی دادن یا رأی ندادن ایستاده‌اند.

صادق جوادی‌حصار، عضو حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: باید برای خودمان روشن کنیم‌ که انتخابات متعلق به حاکمیت است یا متعلق به مردم؟ باید به این سوال پاسخ داد که انتخابات امکانی در اختیار مردم است یا امکانی در اختیار حاکمیت؟ اگر به پاسخ این پرسش‌ها برسیم، می‌توانیم بگوییم مردم نباید این «مهم» را از دست بدهند چون یک احتمال این است که مردم از حق رأی خود بگذرند تا به‌ قول معروف بتوانند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: اگر روشن شود که انتخابات به مردم تعلق دارد یا حاکمیت،‌ این مساله می‌تواند به ما در انتخاب مسیر کمک کند و رویکردی بر اساس واقعیت داشته باشیم. مهم اما این است که انتخابات نباید از موضوعیت بیفتد. در واقع انتخابات موضوعی برای بحث و مناقشه درباره چگونگی برگزار شدن آن است. انتخابات همیشه باید موضوعیت داشته باشد تا بتوانیم با رأی‌هایمان اعمال نظر کنیم. البته باید در هر شرایطی رأی بدهیم و به سردی و گرمی رقابت انتخاباتی کاری نداشته باشیم.

او اضافه کرد: اگر گروهی یا کسانی دنبال انحصار و محدود کردن رأی مردم هستند، راه مقابله با چنین تحرکی عقب‌ نشستن نیست و از آنجا که بهترین دفاع حمله است، باید تلاش کنیم تا با مبارزه حق‌مان را بگیریم. حتی شاید بخواهند ما را به سمت مبارزه‌های خشن و انتحاری بکشند که ما نباید اجازه به وجود آمدن چنین فضایی را بدهیم. ما باید به‌ طور قانونی و مدنی حق‌مان را طلب کنیم و به کارگزاران این مساله را تفهیم کنیم که نمایندگان ما در حاکمیت هستند و نباید خودشان را ارباب مردم بدانند.

عضو حزب اعتماد ملی توضیح داد: البته مردم تحت فشارهای شدید اقتصادی و روحی و روانی هستند. مردم ما این احساس را دارند که برابر خیلی از اتفاق‌ها تحقیر می‌شوند که این حس و دیدگاه اصلاً خوب نیست. با این حال مردم باید بدانند پذیرش تحقیر شایسته نیست و باید برای احقاق حق‌شان دفاع کنند.

صادق جوادی‌حصار در پایان گفت‌: همه کارگزاران از عالی‌ترین مقام‌ها تا شهردار فلان منطقه باید خودشان را در خدمت مردم بدانند و این را هم بدانند که ماموریتی جز تلاش برای احقاق حق مردم ندارند.

چکیده گفت‌وگو با صادق جوادی‌حصار

-باید به این سوال پاسخ داد که انتخابات امکانی در اختیار مردم است یا امکانی در اختیار حاکمیت؟

-انتخابات نباید از موضوعیت بیفتد

-انتخابات همیشه باید موضوعیت داشته باشد تا بتوانیم با رأی‌هایمان اعمال نظر کنیم

-باید در هر شرایطی رأی بدهیم و به سردی و گرمی رقابت انتخاباتی کاری نداشته باشیم

-باید به ‌طور قانونی و مدنی حق‌مان را طلب کنیم

-باید به کارگزاران تفهیم کنیم که نمایندگان مردم در حاکمیت هستند

-مردم باید بدانند پذیرش تحقیر شایسته نیست و باید برای احقاق حق‌شان دفاع کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها