در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان مطرح شد؛

قدردانی استاندار از خیران در تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند

ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با قدردانی از اجرای طرح کارآمد در مدارس ابتدایی، طرح معلم یار و نیز تولید و انتقال مفاهیم توسط گروه‌های آموزشی در بستر شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش آموزی) اظهار داشت: معلمان و دست اندرکاران نهاد آموزش و پرورش استان طی حدود چهار ماه اخیر که سال تحصیلی جدید در شرایط ناشی از شیوع کرونا آغاز شده و عهده دار علم آموزی به دانش آموزان هستند؛ تلاش های مستمری انجام می دهند که شایسته تجلیل است.

قدردانی استاندار از خیران در تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند
کد خبر: 455762
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۱۷:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با قدردانی از اجرای طرح کارآمد در مدارس ابتدایی، طرح معلم یار و نیز تولید و انتقال مفاهیم توسط گروه‌های آموزشی در بستر شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش آموزی) اظهار داشت: معلمان و دست اندرکاران نهاد آموزش و پرورش استان طی حدود چهار ماه اخیر که سال تحصیلی جدید در شرایط ناشی از شیوع کرونا آغاز شده و عهده دار علم آموزی به دانش آموزان هستند؛ تلاش های مستمری انجام می دهند که شایسته تجلیل است.

وی افزود: شرایط به وجود آمده و تغییر آموزش دانش آموزان از آموزش حضوری به مجازی؛ زمینه نقش آفرینی متفاوتی بوجود آورده که به طور قطع سخت‌تر از حالت عادی است و طبیعتا نیاز به برنامه‌ریزی، نظارت و دقت فزون‌تری دارد.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان یکی از الزامات حصول موفقیت در روش جدید و ارائه آموزش به دانش آموزان متناسب با شرایط کنونی را خلق فرصت و افزایش توانمندی حرکت در این مسیر دانست و ادامه داد: از آنجایی‌که بخش بزرگی از آموخته‌های همه افراد جامعه مربوط به دوران مدرسه می‌باشد و رفتارهای آنان از یادگیری در دوران مدرسه نشات می‌گیرد؛ لازم است مقطع آموزش های مجازی همچون دوره آموزش حضوری، جدی گرفته شود تا حضور نیافتن دانش آموزان در مدرسه، خللی در فرآیندهای تربیتی آنان ایجاد نکند.

وی با تأکید بر ارزیابی از روند آموزش در همه مقاطع بویژه پایه های حساس اظهار داشت: باید ارتباط مدرسه با خانواده‌ها بیشتر از قبل تقویت شود و آنان حتما در جریان فعالیت‌های مدرسه قرار گیرند چراکه در حال حاضر نقش خانواده ها در آموزش فرزندان‌شان، پر رنگ تر از قبل است ضمن آنکه تقویت این ارتباط ، در تحقق برنامه های مرتبط با آموزش و البته پرورش دانش آموزان، اثربخشی بسیاری دارد.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: همان اندازه که سلامت فرزندان این سرزمین اهمیت دارد و به این جهت؛ ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم به ادامه آموزش های غیرحضوری گرفته؛ به همان اندازه باید موضوع آموزش و علم آموزی به دانش آموزان با اهمیت دانسته شود.

وی گفت: بر این اساس باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که دست اندر کاران نهاد آموزش در استان، نهایت اهتمام خود را برای بهره مندی همه دانش آموزان از فرآیند آموزش، به کار گیرند و مجددا یادآور می شوم نباید هیچ دانش آموزی ، از تحصیل محروم باشد.

استاندار گیلان به تأکید خود به دستگاه های متولی زیرساخت های ارتباطی برای تقویت مسیرهای ارتباطی در نقاط مختلف استان اشاره و اضافه کرد: زمینه دسترسی دانش آموزان به آموزش مجازی در جای جای گیلان عزیز، باید فراهم شود.

دکتر زارع نیازهای سخت‌افزاری دانش آموزان را یادآور شد و اقدامات نیک اندیشانه خیران در تأمین تجهیزات هوشمند برای دانش آموزانی که توانایی خریداری آن الزامات سخت افزاری را ندارند، ستود و گفت: انجمن های اولیاء و مربیان و نیز انجمن های خیریه و مردمی، می‌توانند در این مسیر نقش آفرینی حمایتی موثری داشته باشند.

وی استفاده از ظرفیت رسانه ها برای تقویت فرهنگ مشارکت و انجام برنامه ریزی های لازم برای تحقق این هدف را مورد تأکید قرار داد.

وی همچنین با اشاره به هفته گرامیداشت شوراهای آموزش‌وپرورش از 24 تا سی ام دی ماه، گفت که فرمانداران شهرستان ها ، برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مراسم های این هفته متناسب با شعارهای روزشمار آن را انجام دهند.

در این جلسه کارگروه‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و تربیت بدنی گزارش های خود را ارائه کرده و اداره مشارکت های مردمی نیز برنامه های هفته گرامیداشت شوراهای آموزش‌وپرورش را بیان داشت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها