کد خبر: 455845
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ ۱۱:۴۷:۰۵
| |

وقتی کرونا ورزش دنیا را فلج کرد/ از مرگ ستاره‌ها تا پایان سلطه مسی و رونالدو!

ورزش در سال میلادی که گذشت چشم انتظار واقعه مهمی مثل المپیک و دیگر تورنمنت های بین المللی بود اما هیچ کس خبر نداشت شیوع یک بیماری و ویروسی کشنده تمام جنبه های زندگی مردم به خصوص ورزش را تحت الشعاع قرار دهد.

وقتی کرونا ورزش دنیا را فلج کرد/ از مرگ ستاره‌ها تا پایان سلطه مسی و رونالدو!
کد خبر: 455845
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ ۱۱:۴۷:۰۵

اعتمادآنلاین| دنیا در سال 2020 در انتظار المپیکی به میزبانی ژاپنی‌ها بود؛ تورنمنتی که می‌توانست تمام اتفاقات ورزشی و غیرورزشی را تحت‌الشعاع قرار دهد اما شیوع کووید 19 در سراسر دنیا منجر به تعلیق المپیک شد. با وجود لغو المپیک و عدم برخی از رویدادهای مهم ورزشی به روال عادی و زمان اعلام شده ورزش دنیا در سال میلادی که پشت سرگذاشتیم اتفاقات ویژه‌ای را داشت.

مرگ دلخراش فوق ستاره آمریکایی!

رسانه‌های آمریکا خبر دادند هلیکوپتر حامل کوبی برایانت و دختر سیزده ساله‌اش بعد از آتش سوزی در منقطه کالاباساس در شمال غربی شهر لس آنجلس سقوط کرد و سرنشینان آن کشته شدند.

کوبی برایانت 41 ساله در تمام زمان ورزش حرفه‌ای، عضو باشگاه لس آنجلس لیکرز در لیگ اتحادیه ملی بسکتبال موسوم به NBA بود. او که با این تیم 5 بار قهرمان NBA شده بود، در نهایت سال 2016 اعلام بازنشستگی کرد. این اتفاق که در 26 ژانویه 2020 رخ داد با واکنش ستاره‌ها و چهره‌های ورزشی و غیر ورزشی در سراسر دنیا روبرو شد و اتفاق تلخی بود که در اولین روزهای سال 2020 ورزش دنیا را تحت تاثیر قرار داد.

ویروسی که دنیا را مختل کرد!

در اولین ماه های سال 2020 خبر تکان دهنده دیگری دنیا را غافلگیر کرد، ظهور و شیوع بیماری کشنده کووید 19 یکی پس از دیگری کشورهای مختلف دنیا را وارد چالشی عجیب و غافلگیر کننده کرد. در این میان ورزش دنیا نیز تحت تاثیرات مخرب این ویروس قرار گرفت. پیامدهایی که کرونا در عرصه بین المللی در ورزش دنیا ایجادکرد شامل متمرکز شدن لیگ قهرمانان اروپا، به چالش کشیده شدن لیگ های اروپایی و برگزاری بازی های بدون تماشاگر، تعطیلی گسترده اکثر رویدادهای مهم در جهان مثل المپیک، جام ملت‌های اروپا و پارالمپیک از جمله آثار و محدودیت هایی بود که ویروس کرونا در ورزش ایجاد کرد؛ محدودیت هایی که هنوز هم در برخی زمینه ها وجود دارد و هنوز ورزش دنیا در سال 2020 نتوانسته است به روزهای عادی خود بازگردد.

ششمین قهرمانی تاریخ برای بایرن

بایرن مونیخ با غلبه بر پاری‌سن‌ژرمن برای ششمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. در شصت و پنجمین فینال لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن فرانسه و بایرن مونیخ آلمان رودرروی هم قرار گرفتند تا در پایان بازی قهرمان جدید قاره سبز معرفی شود.

بایرن همچنین چندی بعد دبل اروپایی را جشن گرفت. دیدار سوپر جام 2020 فوتبال اروپا به میزبانی مجارستان با پیروزی بایرن مونیخ به پایان رسید. بایرن مونیخ در شبی سخت روبروی سویا قهرمان لیگ اروپا قرار گرفت و پس از اینکه در وقت قانونی دو تیم با تساوی یک بر یک زمین را ترک کردند، در وقت اضافه بایرن مونیخ توانست به پیروزی 2 بر یک برسد و برای دومین بار سوپر جام را به خانه برد.

پایان سلطنت مسی و رونالدو!

روبرت لواندوفسکی در مراسم بهترین های سال فیفا در سال 2020 موفق شد جایزه بهترین بازیکن سال را از آن خود کند. او این جایزه را از «جیانی اینفانتینو» دریافت کرد تا بدین ترتیب با انتخاب مهاجم تیم ملی لهستان به عنوان بهترین بازیکن جهان سلطه 11 ساله رونالدو مسی برای کسب این جایزه به پایان برسد.

رونالدو نزدیک‌تر از همیشه به دایی!

کریستیانو رونالدو با ثبت هت‌تریک در بازی تیم‌ملی کشورش پرتغال بیش از پیش به شکستن رکورد علی دایی نزدیک شد. تیم ملی پرتغال در جریان رقابت‌های مقدماتی یورو 2020 در حالی مقابل لیتوانی به برتری 6- صفر رسید که 3 گل از 6 گل پرتغالی‌ها را کریستیانو رونالدو وارد دروازه حریف کرد. رونالدو با این 3گل تعداد گل‌های ملی خود را به عدد 98 رساند و 11 گل تا 109 گل علی دایی و شکستن رکورد آقای گل دنیا فاصله دارد.

مارادونا درگذشت

دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال جهان، در 25 نوامبر 2020 فوت کرد. وی پیش از این به دلیل تومور در مغز در بیمارستان بستری شده بود و مورد جراحی واقع شده بود.

دیه‌گو آرماندو مارادونا در 30 اکتبر 1960 در بوینس آیرس متولد شد. مارادونا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال و ستاره دهه هشتاد میلادی به‌شمار می‌رود. مارادونا اولین بازیکن در تاریخ فوتبال بود که دو مرتبه رکورد نرخ نقل و انتقالات را در جهان شکست. او اولین بار با بهای 5 میلیون یورو به بارسلونا در لالیگا و بار دوم با بهای 6/95 میلیون یورو به ناپولی در سری A پیوست. او در دوران حرفه‌ای خود برای تیم‌های آرژانتینوس جونیورز، بوکا جونیورز، بارسلونا، ناپولی و سویا و نیولز اولد بویز به عنوان یک بازیساز توانا، در پست هافبک هجومی بازی کرد. مارادونا در بارسلونا و ناپولی به بیشتر موفقیت‌های باشگاهی‌اش دست یافت. او در رده ملی 91 بار برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفت و 34 بار گلزنی کرد و قهرمانی در جام جهانی 1986 و نایب قهرمانی جام جهانی 1990 را در کارنامه دارد.

شوک به فوتبال ایتالیا پس از فوت مارادونا!

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا که عنوان آقای گلی جام جهانی 1982 را در کارنامه داشت در 64 سالگی بر اثر بیماری درگذشت. گازتادلا اسپورت نوشت: در پی درگذشت پائولو روسی اسطوره فوتبال ایتالیا، فوتبال جهان بار دیگر به شوک فرو رفت. روسی در پی زدن گل برتری تیم ملی فوتبال ایتالیا مقابل آلمان در فینال جام جهانی 1982 به اسطوره فوتبال کشورش تبدیل شد. او که با زدن 6 گل عنوان آقای گلی آن مسابقات را در کارنامه داشت، موفق شد به برزیل با زیکو به آرژانتین با مارادونا، لهستان و آلمان گلزنی کند. او سابقه بازی در تیم های یوونتوس، میلان، هلاس ورونا، پروجا و... را در کارنامه دارد. روسی همچنین در مجموع از سال 1977 تا 1986 در 48 بازی برای تیم ملی ایتالیا به میدان رفته و موفق به ثمر رساندن 20 گل شد.

رونالدو بهترین بازیکن قرن شد

کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی باشگاه یوونتوس از سوی گلوب ساکر بعنوان بهترین بازیکن قرن انتخاب شد. مراسم اهدای جوایز گلوب ساکر با حضور رئیس فیفا و مهمانان برجسته دیگر در شهر دبی امارات برگزار شد. کریستیانو رونالدو از لیونل مسی و محمد صلاح که در فهرست رقابت بودند، پیشی گرفت و جایزه بهترین بازیکن قرن 21 را، دریافت کرد. رونالدو در حالی جایزه بهترین بازیکن قرن را دریافت کرد که باشگاه سابق او رئال مادرید، به‌عنوان بهترین باشگاه قرن، انتخاب شد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها