کد خبر: 455876
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جنگ قره‌باغ | درسی که مسکو از شکست ارمنستان در جنگ قره‌باغ گرفت

ارتش روسیه به حضور پررنگ پهپادهای ارتش ترکیه که برای کمک به ارتش آذربایجان در جنگ قره‌باغ نقش آفرینی کردند، واکنش نشان داد.

جنگ قره‌باغ | درسی که مسکو از شکست ارمنستان در جنگ قره‌باغ گرفت
کد خبر: 455876
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ارتش روسیه به حضور پررنگ پهپادهای ارتش ترکیه که برای کمک به ارتش آذربایجان در جنگ قره‌باغ نقش آفرینی کردند واکنش نشان داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، فرمانده ارتش روسیه اعلام کرد، این ارتش درس‌های زیادی از جنگ اخیر در منطقه قره‌باغ گرفته است.

ژنرال الکساندر لیونید فرمانده ارتش روسیه در گفت‌وگو با روزنامه «کراسنا زافیزدا» گفت: طی جنگ قره‌باغ پهپادها [طرف آذربایجانی] همواره سلاح هجومی نامرئی آنها به شمار می‌رفت و گویی ضرباتی ازعمق آسمان بر سر طرف مقابل وارد می‌شد.

به گفته این ژنرال ارشد ارتش روسیه، نظامیان به دلیل کوچک بودن نسبی این پهپاد پیش از وقوع حمله هیچ خطری احساس نمی‌کردند.

از طرفی این پهیادها از توانمندی فعالیت در ارتفاع بسیار زیاد و غیرقابل دید بهره‌مند بودند، از این رو سامانه‌های پدافندی هوایی قدیمی روسیه مانند «شیلکا» یا «واسپ» که در اختیار ارتش ارمنستان بود نتوانستند این اهداف با آن حجم کوچک را کشف و رهگیری کنند.

ژنرال لیونید در ادامه توضیح داد: جنگ قره‌باغ پررنگ شدن نقش پهپادها و پهپادهای انتحاری را در جنگ‌های پیش رو به اثبات رساند به ویژه که توانستند زیان‌های حداکثری به دشمن خود وارد کنند.

به اعتراف این ژنرال روس، روسیه تعداد کافی از این نوع ابزارها را در اختیار ندارد، اما تاکتیک‌های جدیدی برای تعامل با آن ابداع کرده است.

در این چارچوب به‌کارگیری هماهنگ‌شده تمامی نیروها با تمام ابزارهای موجود برای مقابله با پهپادها نشان داد که کارایی خوبی در پی داشته است.

فرمانده ارتش روسیه در بخشی از این گفت‌وگو تاکید کرد: جنگ نظامی و الکترونیکی به شکل ویژه در قالب سامانه‌های پدافندی پیچیده روسیه برای مقابله با جنگنده‌ها طراحی شده،‌ اما برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادهای انتحاری هم کارایی خود را نشان داده‌ است.

به گفته او، در حال حاضر سامانه‌های روسی قدرت کشف و انهدام پهپادهای حامل دوربین‌های کوچک و میکرو سامانه‌های فعلی را دارد و قرار است تا سال 2022 سامانه‌های پیچیده‌تری در این زمینه آزمایش شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها