کد خبر: 455883
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پیش‌شرط های بایدن برای آینده سوریه اعلام شد

یکی از فرستاده‌های آمریکا به سوریه اعلام کرد دولت بایدن برای تایید یا رد هر نوع راه‌حل یا دولتی در سوریه چند پیش‌شرط تعیین کرده است.

پیش‌شرط های بایدن برای آینده سوریه اعلام شد
کد خبر: 455883
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از فرستاده‌های آمریکا به سوریه اعلام کرد دولت بایدن برای تایید یا رد هر نوع راه‌حل یا دولتی در سوریه چند پیش‌شرط تعیین کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، جویل رایبورن، فرستاده آمریکا در امور سوریه، در گفت‌وگویی با پایگاه سعودی الحدث اعلام کرد، سخنان جیمز جفری در مورد احتمال تعامل واشینگتن با دولت بشار اسد در صورت ایجاد تغییر در رفتار است؛ به این معنی که واشینگتن رفتار نظام حاکم بر سوریه را ارزیابی کرده و مد نظر قرار داده و نقطه نظر خاصی در مورد افراد و شخصیت‌ها ندارد.

این مسئول آمریکایی با وجود اعتراف به پذیرش ضمنی بشار اسد از سوی دولت آمریکا به عنوان رئیس‌جمهور آینده سوریه مدعی شد که کشورش شرایط سختی برای ادامه حضور او تعیین کرده است و تنها در صورت تعهد به این شروط، واشینگتن دولت تحت رهبری او را به رسمیت خواهد شناخت.

برخی از این پیش‌شرط‌ها عبارت است از: برچیدن تمامی زرادخانه‌های سلاح‌های شیمیایی، محاکمه جنایتکاران جنگی و از همه مهم‌تر قطع کامل همکاری با ایران و صلح با همسایگان (بخوانید اسرائیل) برای اسد یا هر دولتی که در دمشق روی کار می‌آید.

این مقام آمریکایی که با یک رسانه سعودی صحبت می‌کرد اشاره‌ای به قتل‌عام‌های انجام‌گرفته به دست داعش تحت حمایت سعودی، عربی و غربی و قتل‌عام‌های صورت‌گرفته توسط ارتش آمریکا و نیروهای متحدش در خاک سوریه نکرد.

رایبورن که در آخرین روزهای دوره ریاست‌جمهوری ترامپ مسئولیت پرونده سوریه را بر عهده گرفته، درباره سرنوشت خود در دولت بایدن رئیس‌جمهور منتخب نیز حرفی به میان نیاورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها