کد خبر: 456021
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۰۹:۳۶:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از روزنامه‌های ورزشی اروپا گزارش می‌دهد:

پاپ ورزشی

روزنامه‌های ورزشی در دومین روز از ماه ژانویه، صفحه اول خودشان را به رقابت‌های فوتبال و لیگ‌های برتر این قاره اختصاص دادند.

پاپ ورزشی
کد خبر: 456021
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۰۹:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه‌های ورزشی در دومین روز از ماه ژانویه، صفحه اول خودشان را به رقابت‌های فوتبال و لیگ‌های برتر این قاره اختصاص دادند. رسانه‌های انگلیسی، از درخشش دوباره شیاطین سرخ در لیگ جزیره نوشته‌اند و روزنامه‌های اسپانیا هم نگاهی داشتند به نقل و انتقالات باشگاه رئال مادرید و حواشی باشگاه بارسلونا. رسانه‌های ایتالیایی، مانند همیشه وضعیت یوونتوس، میلان و اینتر را بررسی کرده‌اند، هر چند روزنامه «گازتا دلو اسپورت»، با انتشار مصاحبه‌ای از پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، نگاهی متفاوت به ورزش داشته و این گونه به استقبال سال نو میلادی رفته است. در ادامه نگاهی می‌کنیم به روزنامه‌های ورزشی اروپا در دومین روز از سال جدید میلادی.

***

در ابتدای این گزارش، نگاهی می‌کنیم به روزنامه‌های ورزشی انگلیس و تیترهای جالب این روزنامه‌ها برای رقابت جالب و دیدنی منچستریونایتد و لورپول در صدر جدول لیگ برتر انگلیس. شب گذشته منچستریونایتد، با برتری 2 بر یک برابر استون ویلا، 33 امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر، بعد از لیورپول، در رده دوم لیگ برتر انگلیس قرار گرفت. آغاز طوفانی یونایتد در سال جدید میلادی، نشان از عزم جدی این تیم برای رسیدن به قهرمانی در این رقابت‌ها دارد.

روزنامه «دیلی اکسپرس»، در صفحه اول خودش، با انتشار عکسی از شادی بازیکنان یونایتد، تیتر «برونو، نقطه اصلی برای متحد کردن یونایتد» را برای آن عکس انتخاب کرده است. تیتری که نشان از تاثیر بالای برونو فرناندس، هافبک خلاق پرتغالی در منچستر دارد. او در این بازی گل دوم تیمش را به ثمر رساند و باعث شد تا یونایتد 3 امتیاز شیرین این دیدار را به دست بیاورند. این روزنامه نقل قولی از ژوزه مورینیو، سرمربی تاتنهام را در صفحه اول خودش چاپ کرده است و نوشته: «مثل لیگ زیر13 ساله‌ها اداره می‌شویم». این روزها مدیران فوتبال انگلیس، به دلیل شیوع ویروس کرونا بین تیم‌های لیگ برتری، تخت فشار برخی از باشگاه‌ها قرار گرفته‌اند تا لیگ برتر را تعلیق کنند. اتفاقی که هنوز رخ نداده و سازمان لیگ این کشور هم اعلام کرده است فعلا قصدی برای تعطیلی لیگ ندارد. حالا باید منتظر ماند و دید کدام طرف در این دعوا پیروز می‌شود؟

1

روزنامه «میرور»، چاپ انگلیس هم عکسی از شادی گل آنتونی مارسیال، مهاجم فرانسوی منچستریونایتد را در صفحه اول خودش منتشر و تیتر «غرش قرمز» را انتخاب کرده است. تیتری که اشاره به درخشش دوباره سرخهای منچستر در لیگ برتر جزیره دارد. شاگردان اوله‌گونار سولسشایر، شب گذشته در اولین بازی خودشان در سال جدید میلادی، برابر استون‌ویلا، قرار گرفتند و در نهایت این بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا با 33 امیتاز به رده دوم لیگ جزیره برسند. این روزنامه در خبری دیگر صحبت‌های مورینیو را بررسی کرده است. صحبت‌هایی که به نحوه اداره لیگ برتر مربوط می‌شود. این مربی پرتغالی، دلِ خوشی از مدیران لیگ برتر ندارد و تصمیمات آنها درباره لیگ برتر را به باد انتقاد گرفته است.

2

روزنامه «دیلی تلگراف» هم با انتشار عکسی از بازی شب گذشته یونایتد برابر استون ویلا، به حضور همزمان یونایتد و لیورپول در صدر جدول اشاره کرده است. اتفاقی تاریخی که می‌تواند به حساسیت‌های لیگ برتر جزیره اضافه کند. این روزنامه نگاهی هم داشته به بازی معوقه منچسترسیتی و اورتون که به دلیل ابتلای 5 بازیکن سیتی به ویروس کووید-19، لغو شد.

3

روزنامه «استار»، هم عکسی از شادی گل آنتونی مارسیال را برای صفحه اول خودش انتخاب کرده است. این روزنامه با اشاره به حضور شیاطین سرخ در صدر جدول لیگ جزیره، سال جدید میلادی را سالی مهم برای این تیم دانسته است. «استار» با انتشار عکسی از لحظه گلزنی برونو فرناندز در بازی شب گذشته، نوشته است که این بازیکن باعث شده تا اوله در کنار کلوپ در صدر جدول قرار بگیرد.

4

روزنامه «گاردین» بر خلاف دیگر روزنامه‌های ورزشی بریتانیا، گفت‌وگویی جالب با جوردن هندرسون، کاپیتان لیورپول، داشته و عکس او را در صفحه اصلی خودش به چاپ رسانده است. این روزنامه تیتر «در پایان طوفان» را برای صفحه اول خود انتخاب کرده است. البته «گاردین» نگاهی هم به مصاحبه جنجالی مورینیو و انتقادهای این مربی به نحوه برگزاری لیگ برتر جزیره داشته است.

5

روزنامه «ای اسپورت» هم عکسی از برونو فرناندز را برای صفحه اصلی خودش انتخاب و درخشش این روزهای منچستریونایتد در لیگ جزیره را بررسی کرده است. این رزونامه به بازی لغو شده منچسترسیتی و اورتون هم نگاهی داشته و از واکنش اورتون به لغو رقابت‌های لیگ برتر نوشته است.

6

روزنامه «ایندیپندنت» هم در صفحه ورزشی خودش، پیروزی یونایتد در لیگ برتر جزیره و رسیدن این تیم به صدر جدول این رقابت‌ها را بررسی و برونو فرناندز را دلیل اصلی این اتفاق معرفی کرده است.

7

روزنامه «کوریره دلواسپورت»، با انتشار عکسی از کریستیانو رونالدو نگاهی داشته به عملکرد این بازیکن در سال گذشته میلادی. این روزنامه نگاهی هم داشته به درخشش میلان در لیگ ایتالیا. این روزنامه نوشته این تیم بدون حضور هوادارانش بهتر نتیجه می گیرد. میلان بعد از شیوع ویروس کرونا و عدم حضور هواداران در ورزشگاه‌ها، نتایخ خوبی کسب کرده و در صدر جدول رده بندی سری A، قرار گرفته است.

4

روزنامه «گازتا دلو اسپورت»، مصاحبه‌ای جالب با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان داشته و تیتر «پاپ ورزشی» را برای آن انتخاب کرده است.

پاپ فرانسیس، در گفت‌وگو با «گازتا»، از اشتیاقش به ورزش گفته است. او علاقه‌مند به دروازه‌بانی است و زمانی هم بسکتبال بازی می‌کرده است. پاپ فرانسیس، که اصالتی آرژانتینی دارد، درباره آشنایی‌اش با مارادونا حرف‌های جالبی مطرح کرده است. در ادامه بخش‌هایی از صحبت‌های پاپ فرانسیس را می‌خوانید:

پاپ فرانسیس، همیشه به ورزشکاران و مسائل ورزشی نزدیک بوده و در این گفت‌وگو، به 31 سوال پاسخ داده است. پاپ فرانسیس در این مصاحبه، درباره، «وفاداری، تعهد، فداکاری، روحیه تیمی، زهد و رستگاری» نکات جالبی را مطرح کرده که خلاصه‌ای از افکار او در مورد اهمیت و ارزش ورزش است.

*زمانی که مدرسه می‌رفتم، دروازه‌بان بودن هدف عالی من در زندگی بود. دروازه‌بان باید آماده پاسخگویی به خطراتی باشد که از هرجایی می‌تواند به وجود بیاید.

*من همچنین بسکتبال بازی کردم. بسکتبال را دوست داشتم زیرا پدرم ستون تیم بسکتبال سن‌لورنزو بود.

*من با دیگو آرماندو مارادونا، در یک مسابقه که برای صلح در سال 2014 برگزار شد، ملاقات کردم. من به یاد می‌آورم که دیگو چه کارهایی برای یک بنیاد خیریه که از نیازمندان در سراسر جهان مراقبت می‌کند، انجام داد. او در زمین بازی یک شاعر بود. یک قهرمان بزرگ که به میلیون‌ها نفر در آرژانتین مانند ناپل شادی بخشید. او همچنین مرد بسیار شکننده‌ای بود.»

*آموزش راه کمال است. این نقطه شروع برای غلبه بر خود است. این گواهی است که اراده قوی‌تر از مهارت است. در اینجا ورزش دست به دست هم زندگی می‌کند.

*آرزوی من برای سال جدید میلادی بسیار ساده است. من آن را با کلماتی که روی پیراهنی که به من داده شده است بیان می‌کنم؛ «شکست پاک بهتر از پیروزی کثیف است.» زیباترین راه برای زندگی با سری بالا. خداوند روزهای مقدس را به ما عطا کند. برای من دعا کنید تا من شناخت خدا را متوقف نکنم!

2

«توتو اسپورت»، دیگر روزنامه ورزشی، ایتالیا، نگاهی داشته به نقل و انتقالات این تیم در زمستان و نوشته این تیم قرارداد وستون مک‌کنی، بازیکن، آمریکایی خودش را دائمی می‌کند و یک بازیکن جوان آمریکایی دیگر هم جذب خواهد کرد.

1

روزنامه «مارکا»، در شماره امروز خودش، عکسی از داوید آلابا، ستاره اتریشی، بایرن مونیخ را منتشر کرده و از انتقال این بازیکن به رئال مادرید خبر داده است.

7

روزنامه «as» اسپانیا هم عکسی از کریم بنزما، مهاجم فرانسوی رئال مادرید را در کنار یاگو آسپاس، مهاجم سلتاویگو، را منتشر و تیتر «دوئل گل» را برای آن انتخاب کرده است. هر 2 این بازیکنان 15 گل برای تیم‌های خودشان در لالیگا به ثمر رسانده‌اند و جدال سختی برای کسب عنوان آقای گلی اسپانیا دارند.

3

روزنامه «اسپورتیو» اسپانیا، عکسی از آینا سید ای، قایقران مشهور اسپانیایی را منتشر کرده است. این قهرمان قایقرانی در گفت‌وگو با «اسپورتیو»، گفته به دنبال طلای المپیک 2021 توکیو است. این قهرمان قایقرانی در المپیک 2016 ریو هم عضو تیم ملی قایقرانی اسپانیا بود و در سال 2015 میلادی هم عنوان قهرمان ملی را از آن خودش کرد.

5

روزنامه «موندو»، عکسی از خوان لاپورتا، نامزد ریاست باشگاه بارسلونا را منتشر و تیتر «لاپورتای محبوب» را برای آن انتخاب کرده است. لاپورتا یک دوره مدیریت بارسلونا را بر عهده داشته و توانسته موفقیت‌های زیادی به همراه این باشگاه کسب کند.

8

روزنامه «اکیپ» فرانسه هم عکسی از نیمار، ام‌باپه، رونالدو، مسی، ارلینگ هالند و پل پوگبا را در صفحه اول خودش منتشر و تیتر «ستاره‌ها» را برای آن انتخاب کرده است. این روزنامه در این گزارش، تلاش کرده تا وضعیت ستاره‌های حال حاضر دنیای فوتبال را بررسی کند. ستاره‌هایی که به زودی در تیمی جدید مشغول بازی خواهند شد.

6

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها