خبرنگار افغان اولین قربانی ترورهای هدفمند در سال 2021

مقامات افغانستان امروز (شنبه) گزارش دادند، یک روزنامه‌نگار افغان در جریان یک حمله غافلگیرانه در مرکز ولایت غور به ضرب گلوله در خودریش کشته شد؛ این پنجمین قربانی در بین اصحاب رسانه طی دوماه گذشته در افغانستان و اولین خبرنگار کشته شده در سال نوی میلادی است.

خبرنگار افغان اولین قربانی ترورهای هدفمند در سال 2021
کد خبر: 456058
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۱۱:۲۳:۴۵

اعتمادآنلاین| بسم‌الله عادل ایماق، سردبیر 28 ساله شبکه رادیویی "صدای غور" روز جمعه در نزدیکی شهر "فیروزکوه"، مرکز ولایت غور کشته شد.

هنوز هیچ گروه شبه‌نظامی مسئولیت ترور وی را برعهده نگرفته است.

"حبیب‌الله رادمنش"، معاون والی غور گفت: متاسفانه بسم‌الله عادل ایماق، سر دبیر رادیو صدای غور عصر جمعه توسط افراد مسلح ناشناس در شهر فیروزکوه کشته شد. او تنها 28 سال داشت و در سال 2015 میلادی همکاری خود با رادیو صدای غور را آغاز کرد.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان ضمن محکوم کردن این اقدام گفت: دولت کابل متعهد به حمایت و ترویج آزادی بیان است.

وی در توییتی نوشت: طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی نمی‌توانند با چنین حملاتی صداهای مشروع خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها را ساکت کنند.

یک فعال جامعه مدنی نیز روز جمعه توسط شبه‌نظامیان ناشناس کشته شد.

همزمان با افزایش خشونت‌ها در افغانستان به رغم مذاکرات صلح میان دولت کابل و طالبان، کشتارهای هدفمند روزنامه‌نگاران، مقامات دولتی و فعالان حقوق بشر در ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

این در حالی است که طالبان در دسامبر 2020 اعلام کرده بود که در کشتار اصحاب رسانه دخالتی نداشته است.

در همین حال، یک منبع محلی افغان امروز اعلام کرد، شش افسر پلیس از جمله یک فرمانده پلیس محلی توسط شبه‌نظامیان طالبان در ولایت ننگرهار کشته شدند.

روز جمله شبه‌نظامیان طالبان در حمله‌ای غافلگیرانه یک واحد پلیس محلی در منطقه "باتیکوت" واقع در ولایت ننگرهار را هدف گرفتند. تبادل آتش میان این دو طرف تا عصر جمعه ادامه داشت.

این منبع گفت: در جریان این کمین شش افسر پلیس محلی از جمله "طاهر خان"، فرمانده پلیس کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

طالبان این درگیری را تایید کرده و گفت: شش افسر پلیس کشته شده و 9 تن دیگر زخمی شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها