کد خبر: 456086
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۱۲:۳۷:۴۹
| |

نماینده مردم تهران در مجلس:

کم و کاستی در زمینه تامین اعتبار برای تهیه واکسن وجود ندارد

غلامحسین رضوانی گفت: شرکت‌های تولید کننده واکسن باید مراحل را طی کرده و اعتبارسنجی کنند. برخلاف ادعای عده‌ای انتقال و جابجایی برخی از واکسن‌ها دشوار است. در تولید واکسن کرونا شرکت‌های شرقی به نتیجه رسیده‌اند. هرچند آمریکا درمانده‌ترین کشور در مدیریت کرونا است.

کم و کاستی در زمینه تامین اعتبار برای تهیه واکسن وجود ندارد
کد خبر: 456086
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۱۲:۳۷:۴۹

اعتمادآنلاین| واکسن کرونای تولید داخل به مرحله کارآزمایی انسانی رسیده است. هم اکنون شرکت‌های متعدد داخلی در زمینه تهیه واکسن کرونا در تلاش هستند. از سوی دیگر تهیه واکسن از شرکت‌های معتبر دنیا هم از اهمیت برخوردار است.

در روزهای اخیر هم سعید نمکی، وزیر بهداشت در زمینه تامین واکسن از شرکت‌های خارجی گفته است که برای تامین واکسن معطل تولید داخل نمی مانیم. حال این سوال مطرح است که به دلیل تحریم‌های بی‌رحمانه در سال‌های اخیر روند تخصیص بودجه برای تامین واکسن کرونا چگونه است؟

غلامحسین رضوانی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره روند تامین واکسن کرونا در کشور به خبرنگار برنا گفت: توانمندی در کشور برای تولید واکسن کرونا وجود دارد. در حالی که افراد مدعی در این زمینه درمانده شده‌اند.

او افزود: باید از واکسن‌های داخلی استفاده کنیم. البته برای رفع نیاز جامعه استفاده از واکسن‌های خارجی موثر است. هرچند در این شرایط تکیه بر تولیدات داخلی موثر خواهد بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: غربی‌ها به شکل دست‌ساز با تکثیر یک ویروس جوامع را آلوده کردند. البته می‌توان از تجربیات آنها نیز استفاده کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: در کشور برای تولید واکسن به فن آوری و علم دسترسی داشته و در مرحله اثبات کارایی این واکسن قرار داریم. در صورت اثبات می‌توان واکسن تولید و حتی صادر کرد.

کم و کاستی در زمینه تامین اعتبار برای تهیه واکسن وجود ندارد

این نماینده مجلس درباره کم و کیف تامین اعتبارات تولید واکسن گفت: از لحاظ تامین اعتبار مشکلی وجود ندارد. در صورت تولید هزینه آن اندک است و از لحاظ تامین منابع مشکلی وجود ندارد. بنابراین برای تولید و واردات واکسن به کشور مشکل نداریم.

اخذ اعتماد عمومی از طریق شفاف سازی

او در زمینه اعتماد افزایی در زمینه این واکسن تاکید کرد: این مسئله عمومی است. برای خریداری برخی وسایل نیز این طرز فکر وجود دارد.

برای مثال برخی از افراد به کالاهای ایرانی اعتماد نمی‌کنند. در حالی که در کشور ما تولید دارو و واکسن سابقه یکصد ساله دارد. اعتماد مردم قابل جلب است، چون اعتماد مردم از طریق شفاف‌سازی اخذ می‌شود.

اعتماد مردم به واکسن کرونای ایرانی نیازمند گذشت زمان

رضوانی ادامه داد: اعتمادزایی از طریق گروه‌های مرجع جامعه تاثیرگذار است. با گذشت زمان مردم به واکسن داخلی اعتماد می‌کنند. برای مثال واکسن فلج اطفال از طریق واکسن ایرانی ریشه‌کن شد و مردم می‌دانند که در کشور توانایی این اقدام وجود دارد.

انتقال و جابجایی برخی واکسن‌ها دشوار است/ شرکت‌های شرقی در تولید واکسن به نتیجه رسیده‌اند

به گفته او شرکت‌های تولید کننده واکسن باید مراحل را طی کرده و اعتبارسنجی کنند. برخلاف ادعای عده‌ای انتقال و جابجایی برخی از واکسن‌ها دشوار است.

در تولید واکسن کرونا شرکت‌های شرقی به نتیجه رسیده‌اند. هرچند آمریکا درمانده‌ترین کشور در مدیریت کرونا است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها