کد خبر: 456129
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۱۴:۰۰:۱۳
| |

سردار جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران:

سردار سلیمانی یک مکتب، راه و مدرسه است

معاون سیاسی سپاه پاسداران بهترین روش برای تبیین ویژگی‌های برجسته این سردار قهرمان را تبیین «مکتب سلیمانی» عنوان کرد و گفت: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند نباید به سردار سلیمانی به عنوان یک فرد نگاه کنیم بلکه باید او را به عنوان یک مکتب، راه و مدرسه ببینیم.

سردار سلیمانی یک مکتب، راه و مدرسه است
کد خبر: 456129
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۱۴:۰۰:۱۳

اعتمادآنلاین| معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف آمریکا از ترور سردار سلیمانی را نگرانی از تغییر معادله قدرت در جهان توصیف کرد و ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا را نوعی انتقام‌گیری از ملت ایران دانست.

سردار «یدالله جوانی» روز شنبه (13 دیماه) در توصیف ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی سردار شهید قاسم سلیمانی اظهارکرد: در دوران دفاع مقدس سردار شهید قاسم سلیمانی در لشکر 41 ثارالله و من در لشکر 14 امام حسین (ع) فعالیت داشتیم. هر استانی یگان‌ها و لشکرها و تیپ‌های خود را داشت. سردار سلیمانی که اهل کرمان بود فرماندهی لشکر 41 ثارالله را برعهده داشت و عمدتا نیروهای این لشکر هم از استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان بودند و من چون اهل اصفهان بودم و در لشکر 14 امام حسین (ع) فعالیت می‌کردم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سلیمانی نشانگان بزرگ فضائل ملت و نماد فرهنگ ملی-اسلامی ایرانیان توصیف کرد و افزود: مجموعه این ویژگی‌ها او را به قهرمان ملت ایران مبدل کرد. امروز ملت ایران از هر قشر، گروه و صنفی به چنین قهرمانی افتخار می‌کنند و با هر گرایش و سلیقه و از هر قوم و مذهبی احساس می‌کنند که همه خوبی‌ها در فرهنگ اسلامی-ملی، در سردار سلیمانی جمع شده است.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی در یک دوره 40 ساله مبتنی بر همین ویژگی‌ها، مجاهدت خالصانه‌ای را در راستای دفاع از امنیت و منافع ملت ایران داشت و بسیار سختکوش بود. در این مسیر جهاد بی‌منت، مخلصانه و بی‌ریا بود و با اخلاصی که داشت هر کاری را برای رضایت خدا انجام می‌داد و بهترین کار در راه خدا را کمک به مخلوق می‌دانست.

سردار سلیمانی یک مکتب، راه و مدرسه است

سردار جوانی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی با این نگاه، خود را فدایی ملت ایران می‌دانست و به مردم عشق می‌ورزید و برای سرفرازی، سربلندی و پیشرفت ملت، از همه چیز خود گذشت.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بهترین روش برای تبیین ویژگی‌های برجسته این سردار قهرمان را تبیین «مکتب سلیمانی» عنوان کرد و گفت: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند نباید به سردار سلیمانی به عنوان یک فرد نگاه کنیم بلکه باید او را به عنوان یک مکتب، راه و مدرسه ببینیم.

سردار جوانی، جنبه‌های انقلابی‌گری و استکبارستیزی، خلقیات، روحیات، مردمداری و مردم‌یاری و همراهی با محرومان و مستضعفان سردار سلیمانی را نیازمند بحث و بررسی دانست و گفت به طور خلاصه می‌توان گفت سردار سلیمانی تجمیع فضائل و خوبی‌های ملت ایران بود و اینگونه به دل‌های مردم نشست و به «سردار دل‌ها» معروف شد.

وی در ارزیابی اهداف آمریکا از ترور و به شهادت رساندن سردار سلیمانی اظهارکرد: ملت ایران به دلایلی در یک دوره طولانی تحت نفوذ بیگانگان بود به طوری که بعد از کودتای 28 مرداد تا بهمن 57 آمریکایی‌ها در کشور ما نفوذ و سلطه داشته و منابع و ذخایر ملت ایران را چپاول می‌کردند تا اینکه ملت ایران با یک انقلاب بزرگ توانست کشور را از چنگال غرب و خصوصاً آمریکا خارج کند و به استقلال برسد.

ایران کشور راهبردی غرب آسیا است

سردار جوانی، ایران را کشوری راهبردی و فوق‌العاده مهم یاد کرد و افزود: تصور و برآورد آمریکایی‌ها این بود که اگر این ملت روی پای خود بایستد و مبتنی بر خودباوری و اعتماد به نفسی که با انقلاب اسلامی به دست آورده است، پیشرفت کند معادلات قدرت را در جهان تغییر می‌دهد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: جمعیت آن زمان مسلمانان جهان بیش از یک میلیارد بود و اکنون این جمعیت به حدود دومیلیارد نفر رسیده است. تحلیل آمریکایی‌ها این بود که ملت ایران اگر بتواند یک کشور پیشرفته براساس آموزه‌های اسلام داشته باشد قطعاً این انقلاب به سایر کشورها توسعه پیدا می‌کند و تمدن غربی به حاشیه خواهد رفت.

سردار جوانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در طول این سال‌ها همواره با ملت ایران دشمنی کردند، یادآور شد: این ملت ایران بود که انقلاب کرد و جمهوری اسلامی را بر پا کرد و در مسیر خودباوری و پیشرفت قدم برداشت لذا دشمنی آنها با ملت ایران است.

وی با بیان اینکه برخی از آمریکایی‌ها ادعا کردند اقدامات اخیر آنها در منطقه برای مهار ایران و جلوگیری از توسعه قدرت ایران بود، بیان کرد: سردار سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس به عنوان فرزند شجاع و دلیر ملت ایران توطئه‌های آمریکایی‌ها را در دو دهه گذشته در منطقه با شکست و ناکامی مواجه کرد.

سردار جوانی افزود: آمریکایی‌ها که دیدند نمی‌توانند ریشه ملت را بخشکانند تصور کردند که اگر این قهرمان و سردار بزرگ ایران و کسی که 40 سال جهاد کرده و فرمانده جبهه مقاومت در منطقه است را ترور کنند و به شهادت برسانند، شاید بتوانند حرکت ملت ایران را متوقف و آن را عقیم بگذارند اما آنها همانند گذشته سخت اشتباه کردند.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: لذا دیدیم زمانی که آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را به آن شکل ناجوانمردانه به شهادت رساندند، ملت ایران وارد یک فصل نوینی از حرکت رو به جلوی خود شد و مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی یوم‌الهی را رقم زد و حتی نسل جوان ما بیش از گذشته با آرمان‌های انقلاب آشنا شدند و مقاومت بعد از شهادت سردار سلیمانی برای تداوم راه وی مصمم‌تر شد.

وی دلیل اصلی ترور سردار سلیمانی از سوی آمریکا را نوعی انتقام‌گیری از ملت ایران توصیف کرد و افزود: این انتقام‌گیری زمانی به شکل ترور دانشمندان هسته‌ای یا انفجار و بمب‌گذاری و زمانی هم به شکل تحریم‌ها است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران اظهارکرد: آمریکایی‌ها زمانی که تصور کردند همه طرح‌های آنها در منطقه با شکست و بن‌بست مواجه شده و سردار سلیمانی نقش برتر و ممتازی در ناکام ساختن آنها در سوریه، عراق، لبنان و حتی متحدین آمریکا در یمن دارد حاضر شدند دست به این جنایت زده و این سردار قهرمان را ترور کنند و ننگ این جنایت را هم بپذیرند که اشتباه بسیار بزرگی را مرتکب شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها