افزایش تعداد فیلم‌های کارگردان‌های زن در آمریکا

تعداد فیلم‌های کارگردانی شده توسط کارگردان‌های زن در آمریکا، امسال به بالاترین حد خود رسیده است.

افزایش تعداد فیلم‌های کارگردان‌های زن در آمریکا
کد خبر: 456248
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۰۹:۴۷:۳۷

اعتمادآنلاین| طبق گزارشی که میزان استخدام زنان در پروژه‌ها و فیلم‌های سینمایی را در 23 سال اخیر مورد بررسی قرار داده، تعداد فیلم‌های ساخته شده توسط کارگردان‌های زن در سال 2020 به بالاترین میزان در این بازه زمانی رسیده است.

این گزارش ادعا می‌کند که طولانی‌ترین و البته کامل‌ترین مطالعه در زمینه حضور فیلمساز‌های زن در پشت صحنه‌ فیلم‌های آمریکایی است. از سال 1998، 73 هزار حضور زن در فیلم‌ها ثبت شده است.

زنان 16 درصد از کارگردان‌هایی را تشکیل می‌دهند که فیلمشان در بین پرفروش‌های سال 2020 قرار دارد. این میزان در سال‌های 2019 و 2018 به ترتیب 12 درصد و 4 درصد بوده. به نظر می‌رسد فشار به استودیو‌ها برای به کارگیری کارگردان‌های زن باعث تغییرات محسوسی در این زمینه شده است.

البته وضعیت سینما‌های امسال مثل همیشه بود و نمایش فیلم‌ها به دلیل تعطیلی سینما‌ها به صورت دیجیتالی صورت گرفت. این به آن معناست که اکران تعدادی از فیلم‌های مهم به کارگردانی فیلمساز‌های زن مثل «جاودانه ها» ساخته کلویی ژائو و «بیوه سیاه» ساخته شورتلند به سال 2021 موکول شدند. البته ژائو امسال فیلم سینمایی «عشایر» که از امید‌های اسکار است را نیز ساخته و دیگر کارگردان‌های زن نیز مثل کتی یان با فیلم «پرندگان شکاری» و پتی جنکینز با «زن شگفت انگیز» مهمترین پروژه‌های امسال را کارگردانی کرده اند.

این گزارش به جزئیات دیگری از حضور زن‌ها نیز در پروژه‌های سینمایی وارد شده است. در صد فیلم پرفروش، زنان 28 درصد از تهیه کنندگان و 21 درصد مدیران اجرایی تولید را تشکیل داده اند که در مقایسه با گذشته دو درصد افزاش داشته است.

میزان حضور آن‌ها در بخش تدوین فیلم‌ها 18 درصد، نویسندگی 12 درصد و فیلمبرداری 3 درصد بوده است. درصد فیلمبردار‌ها افزایش داشته، اما در بخش نویسندگی و تدوین به ترتیب کاهش 8.5 درصدی به ثبت رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها