امیررضا واعظ آشتیانی:

مقصران قرارداد ویلموتس مثل متخلفان اقتصادی محاکمه شوند

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال، گفت: وقتی قراردادی آنچنانی با ویلموتس امضا می‌کنید، به لحاظ حقوقی مسائل را نمی‌دانید و واژه‌هایی را در قرارداد می‌گذارید که بار حقوقی ایجاد می‌کند؛ باید پاسخگو باشید.

مقصران قرارداد ویلموتس مثل متخلفان اقتصادی محاکمه شوند
کد خبر: 456303
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۱:۵۹:۵۱

اعتمادآنلاین| امیر رضا واعظ آشتیانی، در خصوص توقیف اموال فدراسیون فوتبال در پرونده شستا و اینکه در این بین کسی پاسخگو نیست و محمود اسلامیان هم گفته اگر حق پخش تلویزیونی بود این اتفاقات رخ نمی‌داد، اظهار داشت: نمی‌دانم آقایان این پاسخ‌ها را از کجا کشف می‌کنند. صحبت‌هایی انجام می‌دهند که آدم متأسف می‌شود که بگوید این افراد روزی در این کشور مدیر بوده‌اند. حق پخش تلویزیونی از اول هم نبوده و این آقایان وارد فدراسیون فوتبال شده‌اند.

وی افزود: به قول قدیمی‌ها، بهتر بود آقایان پا را به اندازه گلیم‌شان دراز می‌کردند. شما که در حال انتخاب مربی بودید، آیا منابع، درآمدها و بودجه خود را نمی‌دانستید؟ ما می‌گوییم حق پخش تلویزیونی نیست، پاسخ بدهید که آیا پول تبلیغات محیطی را کامل گرفته‌اید؟ حق باشگاه‌ها از حق پخش چقدر است و آیا این پول را به آنها داده‌اید؟ بلیت فروشی مدتی است تعطیل شده، اما تبلیغات محیطی چه شد؟ چرا سوء مدیریت خودتان را به حق پخش تلویزیونی ربط می‌دهید؟

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با انتقاد از نحوه قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس، گفت: وقتی قراردادی آنچنانی با ویلموتس امضا می‌کنید، به لحاظ حقوقی مسائل را نمی‌دانید و واژه‌هایی را در قرارداد می‌گذارید که بار حقوقی ایجاد می‌کند؛ باید پاسخگو باشید. آقایان از افراد آگاه مشاوره حقوقی نمی‌گیرند و خوشان را آگاه جلوه می‌دهند و حالا باید پاسخگوی سوء مدیریت خود باشند. امیدوارم کسانی که در این کشور مسئولیت نظارتی دارند، حقوق بیت‌المال را از کسانی استیفا و اخذ کنند که کمترین آگاهی را نسبت به مجموعه تحت مدیریت‌شان داشتند.

واعظ آشتیانی تصریح کرد: فوتبال و ورزش بخشی از فعالیت اجرایی و اقتصادی در کشور است و باید افرادی که با تضییع بیت‌المال آن را به بیراهه کشانده‌اند، محاکمه شوند تا این درسی برای بخش‌های دیگر هم باشند. با متخلفان بانکی و نظام اقتصادی کشور برخورد می‌شود و آنها محاکمه شده‌اند؛ آیا نمی‌توان مقصران قرارداد ویلموتس را محاکمه کرد؟ یک عمر است با فیفا هراسی و دروغ تعلیق، از محاکمه شدن خود جلوگیری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فیفا مخالف برخورد با متخلفان نیست، گفت: فیفا هیچ وقت نگفته با کسانی که به فوتبال کشور صدمه می‌زنند کاری نداشته باشید و تماشاگر این جریان شوید. فیفا نگفته اگر کسی متخلف است، با او برخورد نشود و حتی کمیته اخلاق هم می‌تواند به این مسائل ورود کند، اما کمیته اخلاق از یک سو تبدیل به جایی شده که با افراد مخالف و منتقد خود تسویه حساب می‌کند. هر کسی که انتقاد کرد یا از آقایان بد گفت، از سوی کمیته اخلاق محروم می‌شود. حتماً دو روز دیگر هم می‌گویند کسانی که از فدراسیون انتقاد می‌کنند آمریکایی هستند، همانطور که رئیس جمهور گفت منتقدان دولت حامی آمریکا هستند.

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی با اشاره به اینکه هرکسی انتقادی مطرح می‌کند به او برچسب می‌زنند، خاطرنشان کرد: عده‌ای نشسته‌اند و وطن فروشی می‌کنند و با دادن اطلاعات غلط به فیفا، برای فوتبال و ورزش کشور هزینه می‌تراشند. جالب است که کمیته ملی المپیک و کانون مربیان این کشور در مجمع فدراسیون حضور و حق رأی ندارند و باید تأسف خورد برای مسئولان کشور که حتی روی پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال نظارتی نداشتند. ما می‌گوییم فیفا روی حضور وزیر ورزش در مجمع فدراسیون فوتبال حساسیت داشته، اما کمیته ملی المپیک تمام کشورها که در مجامع تمام فدراسیون‌ها رأی دارند. جالب است به کانون مربیان فوتبال پاسخ داده‌اند از دفعه بعدی وارد مجمع می‌شوید، در حالی که کانون مربیان در اساسنامه قبلی عضو مجمع بود. آدم متأسف می‌شود که چنین صحنه‌هایی را در جامعه می‌بیند و عده‌ای هم با فیفا هراسی و مغلطه کردن کارشان را پیش می‌برند، چون نان‌شان در این داستان است.

واعظ آشتیانی با اشاره به بحث توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس در پرونده بدهی به شستا بابت قرارداد ویلموتس، به تسنیم گفت: این برای من سؤال است که شستا چه مرجعی بوده که به فدراسیون فوتبال پول بدهد؟ مگر پول شستا حق تک‌تک کسانی نیست که به بیمه تأمین اجتماعی پول پرداخت می‌کنند؟ به چه حقی پولی که حق بیمه کارگران جامعه است را به فدراسیونی می‌دهند که حتی توان اداره خودش را هم ندارد. این پول به واسطه مسئولان کشور پرداخت شده و بهتر است اینجا مدعی‌العموم، قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی ورود کنند که شستا با دستور چه کسی این پول را به فدراسیون پرداخت کرد. آیا هر جا پولی کم می‌آید، باید دست در جیب کارگران کنند؟ دولت همینطور هم به تأمین اجتماعی بدهکار است و حالا هم این عده برای فرار از پاسخگویی اقدام به توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال و ساختمان پرسپولیس کرده‌اند، در حالی که قبل از آن باید پاسخ بدهند چرا این پول را به فدراسیون دادند؟

وی با انتقاد از اینکه دولت مجوز پرداخت 2 میلیون یورو پول به فدراسیون را از صندوق سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی را داده است، عنوان کرد: دولت انواع و اقسام حیات خلوت‌ها را دارد. از فولاد و مس گرفته تا شرکت نفت و خیلی جاهای دیگر که می‌توانستند به جای دست کردن در جیب مردم، از آنجا به فدراسیون فوتبال قرض بدهند. نکته مهم‌تر اینکه چه کسانی باعث از بین بردن این مبالغ شده‌اند؟ آیا با استعفا کاری حل می‌شود که آقایان با یک استعفای صوری از پاسخگویی درباره قرارداد ویلموتس شانه خالی کرده‌اند؟ استعفا چیزی را درست نکرده و این افراد باید محاکمه شوند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها