سفیر سابق فرانسه:

آمریکا باعث کاهش تعهدات برجامی ایران است

سفیر سابق فرانسه در اراضی اشغالی معتقد است سیاست‌های آمریکا موجب رفتن ایران به سوی نادیده گرفتن تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای و افزایش غنی‌سازی اورانیوم شده است.

آمریکا باعث کاهش تعهدات برجامی ایران است
کد خبر: 456309
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۲:۲۸:۰۲

اعتمادآنلاین| سفیر سابق فرانسه در اراضی اشغالی اعلام کرد آمریکا روزی که از برجام خارج شد باید کاهش تعهدات ایران ذیل این توافق را پیش‌بینی می‌کرد.

سفیر سابق فرانسه در اراضی اشغالی معتقد است سیاست‌های آمریکا موجب رفتن ایران به سوی نادیده گرفتن تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای و افزایش غنی سازی اورانیوم شده است.

جرارد آرود، با نقل خبر آسوشیتدپرس درباره تصمیم ایران برای افزایش 20 درصدی غنی سازی اورانیوم در حساب توئیتری خود آورد: در یک اقدام تقابلی همواره باید به این بیندیشید که اگر حرکتی انجام دهید واکنش طرف مقابل چه می‌تواند باشد.

دیپلمات ارشد فرانسه، که زمانی سفیر پاریس در سازمان ملل بوده با تشبیه سیاست خارجی به بازی شطرنج گفت آمریکا هنگام ترک توافق هسته‌ای ایران می‌توانست (چنین روزی را) پیش‌بینی کند. تعجب من فقط از این است که ایرانی‌ها (برای چنین اقدامی) این همه منتظرماندند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان ملل، به تازگی در توییتر خود نوشت که دبیرکل آژانس بین‎المللی انرژی اتمی درباره تصمیم تهران برای شروع غنی‌سازی اورانیوم تا 20 درصد به شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل گزارش داده است. رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر از ایران خواست از افزایش سطح غنی‌سازی خود خودداری کند.

درخواست آژانس بین المللی انرژی اتمی از تهران برای عمل به تعهداتش ذیل برجام درحالی مطرح می‌شود که از سال 2018 و خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، کشور‌های اروپایی تمامی تحریم‌های واشنگتن را علیه ایران اجرایی کرده‌اند. در این مدت، ایران علاوه بر اجرای سخت‌ترین تعهدات و بازرسی‌ها، تحت تحریم‌های سنگین آمریکا بوده و به تازگی دانشمند هسته‌ای اش از سوی رژیم صهیونیستی و با کمک سرویس‌های اطلاعاتی غربی ترور شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها