کد خبر: 456315
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۲:۴۳:۱۳
| |

سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی مشاور و دستیار عالی مقام معظم رهبری:

مدیریت شهید سلیمانی در غرب آسیا باعث شکست طرح‌های آمریکا شد

مشاور و دستیار عالی مقام معظم رهبری گفت: بر اساس شناختی که از شهید سلیمانی دارم می‌گویم که او تک چهره قهرمان ملی ایران و امت اسلامی در تاریخ مبارزات صد ساله ضد ظلم و ضد استعماری ملت ایران و امت اسلامی در منطقه است و تاثیر مدیریت و فرماندهی او در قلمرو ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی غرب آسیا باعث شکست طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونسیتی و برخی کشورهای عربی در منطقه شد.

مدیریت شهید سلیمانی در غرب آسیا باعث شکست طرح‌های آمریکا شد
کد خبر: 456315
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۲:۴۳:۱۳

اعتمادآنلاین| سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی مشاور و دستیار عالی مقام معظم رهبری صبح یکشنبه در همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه «از طرف رهبری وکالت دارم که سلام ایشان را به تک تک برگزار کنندگان و حاضران در این همایش و بینندگان و شنوندگان این مراسم برسانم» طی سخنانی با موضوع «مکتب سلیمانی، قدرت نرم آزادی بخش قدس شریف» اظهار کرد: مکتب سلیمانی یعنی مکتب اسلام ناب محمدی که در قرن حاضر رهبری و ایدئولوگ این مکتب امام راحل و رهبری هستند و مهمترین کارکرد این مکتب نیز پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مردم سالاد دینی و ایجاد جبهه مقاومت در منطقه است.

وی افزود: حاج قاسم رشد یافته این مکتب است و او در مدیریت و عملکردش نشان داد در چارچوب این مکتب فکر می‌کند، حرکت می‌کند و اخلاق و رفتارش با توده مردم و مستضعفین و ملت‌های مسلمان جهان اینگونه است. او در طول 22 فرماندهی نیروی قدس به شدت تحت تأثیر تدابیر عملی مام معظم رهبری بود. سلیمانی سرداری مومن، خردمند، باهوش، فداکار، اهل تهجد و تدبیر و اقدام شجاعانه در صحنه مقاومت اسلامی علیه جنایتکاران و متجاوزین بود؛ او هیچ گاه نترسید و از روزی که به جبهه های دفاع مقدس آمد، شهادت برایش حل شده بود.

دستیار عالی مقام معظم رهبری گفت: بر اساس شناختی که از شهید سلیمانی دارم می‌گویم که او تک چهره قهرمان ملی ایران و امت اسلامی در تاریخ مبارزات صد ساله ضد ظلم و ضد استعماری ملت ایران و امت اسلامی در منطقه است و تاثیر مدیرت و فرماندهی او در قلمرو ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی غرب آسیا باعث شکست طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونسیتی و برخی کشورهای عربی در منطقه شد.

سرلشکر صفوی با اشاره به حضور شخصیت‌های ضد استبدادی در ایران، افغانستان و فلسطین در تاریخ معاصر گفت: در کارنامه قهرمانان ملت های اسلامی نقاط درخشنده و بسیار روشن از ایمان و فداکاری و مجاهدت در کنار برخی ضعف‌ها میبینیم. در کارنامه فرماندهان ضد صهیونیستی نیز ممکن است آنها به پیروزی نرسیده باشند و حتی برخی سیاستمداران غربگرا آن سیاستمداران را فدای اهداف سیاسی خود کرده باشند اما جا دارد سردار سلیمانی را بعنوان و ممتاز و تک چهره درخشان امت اسلامی و قهرمانی ملی ایران در عصر حاضر بشناسیم.

وی افزود: شخصیت و منش او در پهنه فرهنگی و تمدنی ایرانی و اسلامی و در مکتب اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی و در دانشگاه 8 ساله جنگ و دانشگاه سپاه شکل گرفت و جوانان و نسل‌های مجتهد امروز و فردای جهان اسلام و مقاومت اسلامی برای آزادی قدس شریف از مکتب سلیمانی و از قدرت نرم انقلاب اسلامی می‌توانند الگو بگیرند. قسمتی از ثمره شهید سلیمانی و ابومهدی و مدافع حرم آزادی قدس شریف است.

مشاور رهبری تصریح کرد: جوانان ملت ایران و جوانان امت اسلامی می‌توانند به الگوی شخصیتی و مدیریت چندجانبه این سردار دلها اتکا و اعتماد کنند. از انگیزه الهی و اخلاص، شجاعت و صبوری او حتی برخی از نامزدی‌ها و بی وفایی ها که نسبت به او و جبهه مقاومت شد ولی او استقامت کرد درس بگیرند.

سرلشکر صفوی گفت: سردار سلیمانی با قلبش سخن می‌گفت و حرکت می‌کرد. او یک انسان عاطفی و مهربان و به معنای واقعی سردار دلها بود. مکتب او باید در دانشگاههای ایران و دنیا تدریس شود. تبدیل تهدیدات به فرصتها و پیوند بین نیروهای مردمی و کلاسیک و ساماندهی جبهه مقاومت اسلامی از حمله ویژگی‌های سردار سلیمانی است؛ این پیوند را سردار سلیمانی در سالهای دفاع مقدس و جنگ انقلابی بسیجیان در کنار ارتش قهرمان آموخته بود.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی بر اساس تدابیر رهبری و سیاستهای کلان نظام جغرافیای صحنه نبرد را به نفع ملتهای منطقه تغییر داد و آمریکایی‌ها در شکل‌گیری خاورمیانه جدید و سرنگونی نظام های عراق و سوریه توسط داعش شکست خوردند؛ آنها بعد از بیست سال لشکر کشی به افغانستان و عراق مظلوم، هم اکنون شکست خورده مجبور به فرار هستند.

فرمانده اسبق سپاه با تاکید بر اینکه این یک واقعیت صحنه سیاسی بین‌المللی است که دوره افول و سقوط و ازمحلال آمریکا سالهاست که آغاز شده است، گفت: افول آمریکا بیشتر از درون جامعه و سپس بیرون این کشور درحال وقوع است و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقطه آغاز این افول است.این افول و سقوط در دوره جدید بایدن هم قابل برگشت نیست. به فضل الهی فرآیند تغییر قدرت از نیم کره غربی به سمت نیم کره شرقی در حال حرکت است و مبنای این تغییر قدرت در قرن حاضر اقتصاد و فرهنگ است قدرت آسیایی و قدرت جهان اسلام درحال شکل‌گیری است و ایران بزرگترین تاثیر گذار در شکل گیری قدرت آینده جهان است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه این افول قدرت شامل صهیونیستها هم میشود، افزود: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیست میداند که میل ایران ملتی شجاع و لا تمدن است که از رهبری حکیم و نیروهای مسلح قدرتمند برخوردار است و ایران قدرت اول منطقه این و آمریکایی‌ها چاره ای جز تسلیم شدن در برابر ایران را ندارند. خون به ناحق ریخته سردار سلیمانی او را تبدیل به یک مکتب و قدرت نرم سیاسی-عقیدتی عظیمی کرد که از شمار آسیا تا غرب آسیا با الهام گرفتن از مکتب شهید سلیمانی سرانجام قدس شریف را آزاد خواهند کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها