حداد عادل مطرح کرد؛

سریال فاخر درباره «سردار سلیمانی» بسازید

حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد که صداوسیما می تواند یک مجموعه تلویزیونی و یک سریال فاخر درجه اول درباره سردار سلیمانی بسازد.

سریال فاخر درباره «سردار سلیمانی» بسازید
کد خبر: 456332
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۳:۲۲:۲۰

اعتمادآنلاین| غلامعلی حداد عدل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه مراسم «رسانه و مکتب سلیمانی» که امروز صبح 14 دی در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد، درباره شخصیت شهید سلیمانی سخن گفت و بیان کرد: هر یک از عناوین سردار سلیمانی می‌توانست فصلی از یک کتاب باشد. یک بعد مهم از شخصیت او ایمان و اعتقادش است. عشق به شهادت جوشیده از ایمان و عرفان راسخ او بود.

وی با اشاره به تاریخ شهادت سردار سلیمانی عنوان کرد: در سحر روز جمعه که به علی عسکری خبر داده بودند و من هم خبردار شدم در عین حال که فوق العاده متاسف شدم هیچ متعجب نشدم. آن روح بلند دیگر در قفس تن جا نمی گرفت. اینها را جامعه باید بداند و صداوسیما روی اینها کار کند.

حداد عادل اضافه کرد: بعد دیگر او عقلانیت اش بود. من در مجلس هفتم در شورای عالی امنیت ملی شرکت می کردم. حاج قاسم گاهی می آمد و گزارش و تجزیه و تحلیلی از اوضاع منطقه می داد.

من دقت می کردم او خردمندی و عقلانیت ممتازی دارد. حرف گزاف و بیجا و بی ربط از او شنیده نمی شد و عقل ها را متوجه منطق صحبتش می کرد که در کلام رهبری هم به این نکته اشاره شده است.

وی افزود: یک ظرفیت دیگر که بسیار مهم است و من از رئیس سازمان صداوسیما درخواست می کنم که همکارانشان را به این ظرفیت توجه دهند قابلیت شهید سلیمانی در تحکیم وحدت ملی ایرانیان است. همه ما می دانیم دشمنان اسلام و ایران برای بر هم زدن وحدت ما چه نقشه ها کشیده اند.

هر جا به یک بهانه ای نقشه دارند به بهانه لهجه، اختلاف زبان مادری، مذهب و به این ترتیب فهرستی بلند بالا دارند اما شهید سلیمانی می تواند نقش بسیار مهمی در خنثی کردن این توطئه ها داشته باشد.

حداد عادل تصریح کرد: شهید سلیمانی می دانست کجا، چه زمانی، با چه کسی باید بجنگد و با چه کسی باید دوستی کند. این بصیرت سیاسی باید تجزیه و تحلیل شود.

وی در بخش دیگر با اشاره به ساخت سریال درباره سردار سلیمانی گفت: سلیمانی یک معجزه است، صداوسیما می تواند یک مجموعه تلویزیونی و یک سریال فاخر درجه اول با استفاده از همین دستنوشته ها بسازد.

چیزهایی در این دستنوشته ها هست که کسی غیر از خود سلیمانی از آن خبر نداشته و با قلمی دلنشین نوشته شده است و از این مجموعه می تواند یک فیلم جهانی دربیاید. کارگردان درجه یک، نویسنده درجه یک و در نهایت باید اثری درجه یک تولید کند.

حداد عادل در پایان عنوان کرد: یکی از اسنادی که صداوسیما باید در معرفی این الگو و این دانشگاه استفاده کند، وصیت نامه شهید سلیمانی است. وصیت نامه صادقانه ترین و صمیمانه ترین نوشته ای است که یک انسان می تواند بنویسد چون روزی خوانده می شود که دیگر آن شخص نیست.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها