آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل:

اگر همه کشورها امنیت نداشته باشند، هیچ کشوری امن نخواهد بود

دبیرکل سازمان ملل، از «دید ناسیونالیستی» برخی از کشورها در رقابت برای به دست آوردن واکسن بر ضد پاندمی کرونا انتقاد کرد و گفت: اگر همه کشورها امنیت نداشته باشند، هیچ کشوری امن نخواهد بود.

اگر همه کشورها امنیت نداشته باشند، هیچ کشوری امن نخواهد بود
کد خبر: 456475
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۰:۳۲:۴۴

اعتمادآنلاین| دبیرکل سازمان ملل از این که برخی از کشورهای جهان در مقابله با پاندمی کرونا تنها به فکر خود هستند انتقاد کرد. آنتونیو گوترش گفت، اگر همه کشورها امنیت نداشته باشند، هیچ کشوری امن نخواهد بود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، از "دید ناسیونالیستی" برخی از کشورها در رقابت برای به دست آوردن واکسن بر ضد پاندمی کرونا انتقاد کرد.

دبیرکل سازمان ملل در پیامی توییتری گفت: «اگر همه کشورها در برابر پاندمی امن نباشند، هیچ کشوری امن نخواهد بود».

به گزارش دویچه وله در آلمان بیشتر مقام‌های دولتی بر وجه جهانی پیکار با پاندمی کرونا تأکید کرده و از "دید ناسیونالیستی در دسترسی به واکسن" انتقاد کرده‌اند. در اروپا تهیه و پخش واکسن را کمیسیون اتحادیه اروپا به عهده گرفته است.

بنیاد آلمانی حمایت از بیماران، ضمن انتقاد از برخی بی‌نظمی‌ها در تزریق واکسن کرونا، ترتیبات تازه‌ای برای گروه‌بندی واکسیناسیون خواستار شده است.

برخی از سیاستمداران از روند کند تزریق واکسن در آلمان انتقاد کرده‌اند.

رؤسای ایالت‌های دولت فدرال آلمان قصد دارند، روز سه‌شنبه (5 ژانویه) با رایزنی به بی‌نظمی‌هایی که در واکسیناسیون پیش آمده است، پایان دهند.

به گفته مؤسسه روبرت کخ، تاکنون در آلمان تاکنون بیش از 238 هزار نفر علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها