اگر مقاومت می‌کردیم، نصف ایران در تاریخ به دست دشمنان غارت نمی‌شد / محسن رضایی تحلیل می‌کند

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، میدان دادن به دشمنان را سرآغاز ویرانگری ها و خرابی‌های وسیع دانست و گفت: نصف ایران در تاریخ به دست دشمنان غارت شد و قطعا اگر مقاومت می کردیم، چنین اتفاقی نمی افتاد.

اگر مقاومت می‌کردیم، نصف ایران در تاریخ به دست دشمنان غارت نمی‌شد / محسن رضایی تحلیل می‌کند
کد خبر: 456485
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۱:۰۹:۵۶

اعتمادآنلاین| سردار محسن رضایی در مراسم گرامیداشت سالگرد سردار شهید سلیمانی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، سردار سلیمانی را قهرمان ملی و جهانی دانست و اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی یار باوفای مقام معظم رهبری و سپر دفاعی ایران اسلامی بود.

وی با اشاره به جاودانگی راه سردار سلیمانی در جهان، گفت: خاطرات حضور سردار سلیمانی در کنگره هشت هزار شهید استان گیلان نشان دهنده وجود پل ارتباطی معنوی از کرمان تا گیلان است که در دو سوی این پل شهدا هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه قاسم سلیمانی در سه حادثه مهم از جمله انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت نقش آفرین بود، تصریح کرد: ایشان در دفاع مقدس از فرماندهان جوانی بود که یک تیپ تاسیس کرد و در جبهه مقاومت هم سازمان های انقلابی و مردمی شامل حشدالشعبی، زینبیون، فاطمیون، حیدریون و... را تشکیل داد.

رضایی، با اشاره به ویژگی های مکتب سردار سلیمانی، اضافه کرد: من از سال 60 با این سردار دلها دوستی و رفاقت داشتم.

وی با بیان اینکه اصولا در تاریخ همواره دو اندیشه شکل گرفته که یک اندیشه برترطلب و به دنبال غارت و جنایت طلبی است، عنوان کرد: در مقابل این اندیشه، اندیشه دیگری با عنوان مقاومت و دفاع وجود دارد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه جبهه تفکر باطل را اهل استکبار تشکیل می دهند، گفت: جبهه حق را انبیای الهی و آزادی خواهان جهان تشکیل می دهند و مکتب سردار شهید حاج قاسم نیز برگرفته از این جبهه است.

وی ادامه داد: درست است که تابلوی جبهه مقاومت مدافع حرم بودن است اما مدافعان حرم در واقع مدافعان انسانیت نیز هستند و جنگ ما جنگ عقیده و مقاومت در مقابل، جبهه باطلی که به دنبال جنگ غارتگری است، می باشد.

رضایی، دفاع از ارزش های اسلامی و انسانی را تکلیف نیروهای انقلابی دانست و گفت: مکتب قاسم سلیمانی مکتب مبارزه با ظلم، بی عدالتی و غارتگری است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اسلام هراسی و سیاه نمایی را فتنه داعش علیه مسلمانان جهان دانست و ادامه داد: قاسم سلیمانی با بهره گیری از مقاومت و دفاع اعتقادی در مقابل فتنه های داعش ایستادگی کرد.

وی اعتقاد و ایمان را جوهره اصلی مکتب سردار سلیمانی عنوان کرد و افزود: سردار دل ها در کنار توکل، تعقل نیز داشته است و توکل و تعقل دو روی سکه مکتب سردار سلیمانی است که در راه مقابله با دشمنان با تکیه بر این دو ویژگی همواره پیروز بود.

رضایی، با بیان اینکه سردار سلیمانی دارای روحیه خستگی ناپذیر در دوران دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت، جبهه مقابل با استعمارگران است.

وی میدان دادن به دشمنان را سرآغاز ویرانگری ها و خرابی های وسیع دانست و تصریح کرد: نصف ایران در تاریخ به دست دشمنان غارت شد و قطعا اگر مقاومت می کردیم، چنین اتفاقی نمی افتاد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، مکتب سردار سلیمانی را مکتب احیا و سربلندی ارزش های الهی و انسانی خواند و گفت: مکتب سردار سلیمانی باید وارد اقتصاد و فرهنگ شود و این مکتب تنها مختص دفاع و مقاومت نیست. اگر مکتب قاسم سلیمانی را در همه ابعاد زندگی و جامعه پیش بگیریم قطعا موفق خواهیم بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها