تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس:

تأیید پیروزی بایدن در کنگره رد نخواهد شد

سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس در بیانیه‌ای به طور تلویحی گفت که تأیید پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در جلسه ششم ژانویه کنگره را رد نخواهد کرد.

تأیید پیروزی بایدن در کنگره رد نخواهد شد
کد خبر: 456499
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از سناتور‌های جمهوریخواه و متحد اصلی «دونالد ترامپ» گفته در جلسه ششم ژانویه کنگره، آرای تأیید شده الکترال، که «جو بایدن» را انتخاب کرده‌اند رد نمی‌کند.

«تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس در بیانیه‌ای به طور تلویحی گفت که تأیید پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در جلسه ششم ژانویه کنگره را رد نخواهد کرد.

به نوشته پایگاه شبکه خبری «فاکس نیوز»، کاتن که یکی از سناتور‌های مطرح جمهوریخواه و متحد اصلی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکاست در بیانیه خود گفت که «با شمارش آرای تأیید شده الکترال در ششم ژانویه مخالفت نخواهد کرد».

وی در ادامه با اشاره به تلاش برخی هم‌حزبی‌های خود برای مخالفت با تأیید پیروزی بایدن در کنگره گفت که مخالفت با آرای الکترال، ترامپ را به دور دوم ریاست‌جمهوری نمی‌رساند و تنها «آن دموکرات‌هایی را که می‌خواهند سیستم قانون‌ اساسی دولت را فاسد کنند، جسور می‌کند».

از سوی دیگر چند سناتور جمهوری‌خواه هم روز یکشنبه با تلاش شماری از هم‌حزبی‌هایشان در جهت رد پیروزی بایدن مخالفت کردند.

شنبه شب بود که 11 سناتور جمهوری‌خواه کنگره خبر دادند که قصد دارند روز چهارشنبه در مراسم تایید آرای مجمع گزینندگان، پیروزی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا را رد کنند.

این در حالی است که «تِد کروز» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اعلام آمادگی کرده که هدایت این گروه از سناتور‌ها را برای این منظور به دست می‌گیرد.

همچنین اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، شنبه شب به وقت محلی در جلسه‌ای کم سابقه، تغییر آرای مجمع گزینندگان به سود ترامپ را بررسی کردند.

ستاد انتخاباتی ترامپ از طرفداران خود خواسته تا با تماس با سناتورهای جمهوری‌خواه، به آنها فشار آورده تا به نتایج انتخابات در ایالت‌های کلیدی در نشست روز 6 ژانویه (17 دی) اعتراض کنند.

قرار است روز ششم ژانویه نشست مجلس سنا به ریاست «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شود و طی آن آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) درباره پیروز انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا شمارش شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها