واکنش اتحادیه اروپا به افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران

اتحادیه اروپا به تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم که به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده است واکنش نشان داد.

واکنش اتحادیه اروپا به افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران
کد خبر: 456562
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۵:۳۹:۱۱

اعتمادآنلاین| اتحادیه اروپا به تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم که به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده است واکنش نشان داد.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه اروپایی مدعی شده است که این اقدام ایران انحراف قابل ملاحظه‌ای از توافق هسته‌ای است.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت امروز (دوشنبه 15 دی ماه) از آغاز فرایند تولید اورانیوم با غنای 20 درصد خبر داد و گفت: «از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی‌شده UF6 به دست خواهد آمد».

خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از یکی از سخنگویان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش کرد که مدیرکل آژانس در صدد است اعضای شورای حکام آژانس را در جریان جدیدترین تحولات غنی‌سازی جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

اخیراً مجلس شورای اسلامی در چارچوب گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای و نامه رئیس‌جمهور ایران به کشورهای اروپایی، در پاسخ به روند اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و همراهی کشورهای اروپایی با آن، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب نهایی رساند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها