کد خبر: 456582
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۷:۴۷:۵۵
| |

نتانیاهو در تقلا برای بهره‌برداری سیاسی از سفر پادشاه مراکش به اراضی اشغالی

در گزارشی آمده است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد سفر پادشاه مراکش به سرزمین‌های اشغالی را همزمان با رقابت‌های انتخاباتی هماهنگ کند.

نتانیاهو در تقلا برای بهره‌برداری سیاسی از سفر پادشاه مراکش به اراضی اشغالی
کد خبر: 456582
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۷:۴۷:۵۵

اعتمادآنلاین| روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، بنیامین نتانیاهو قصد دارد سفر پادشاه مراکش به سرزمین‌های اشغالی را همزمان با رقابت‌های انتخاباتی هماهنگ کند.

این روزنامه عبری زبان نوشت، حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سفر ملک محمد ششم، پادشاه مراکش به اراضی اشغالی چشم امید دارد.

نتانیاهو روز جمعه از ملک محمد ششم خواسته بود به اراضی اشغالی سفر کند. این درخواست نتانیاهو در تماسی تلفنی مطرح شد اما موعد رسمی آن مشخص نیست.

این روزنامه همچنین اشاره کرد: اسرائیل قصد دارد این سفر در ماه‌های آینده در جریان کمپین انتخاباتی انجام شود البته اگر محدودیت‌های کرونایی اجازه انجام آن را بدهند.

در صورت انجام این سفر انتظار می‌رود به نفع کمپین لیکود تمام شده و خط مشی سیاسی که نتانیاهو بر آن تاکید دارد را تقویت کند.

رباط و تل‌آویو توافقنامه سه جانبه‌ای را زیر نظر واشنگتن امضا کردند که شامل یادداشت‌های تفاهم برقراری روابط بین مراکش و رژیم صهیونیستی است؛ توافقنامه‌ای که ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش آن را طرح نقشه فعالیت سه‌جانبه در مرحله آینده خواند.

مراکش چهارمین کشور عربی بعد از امارات، بحرین و سودان است که با رژیم صهیونیستی توافقنامه عادی‌سازی روابط را امضا کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها