رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

طلاب ناآشنا با قوانین، فریب افراد سودجو را می‌خوردند

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: گاهی طلاب به خاطر نیازهای معیشتی، فریب افراد سودجو را می‌خورند و گرفتار می‌شوند که پیشنهاد می‌کنیم دفتر مشاوره حقوقی و قضایی ایجاد شود تا طلاب بتوانند مشکلات خود را آنجا مطرح کنند.

طلاب ناآشنا با قوانین، فریب افراد سودجو را می‌خوردند
کد خبر: 456693
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۱۰:۵۸:۰۷

اعتمادآنلاین| رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ناآشنایی برخی طلاب از قوانین، گفت: گاهی طلاب به خاطر نیازهای معیشتی، فریب افراد سودجو را می‌خورند و گرفتار می‌شوند که پیشنهاد می‌کنیم دفتر مشاوره حقوقی و قضایی ایجاد شود تا طلاب بتوانند مشکلات خود را آنجا مطرح کنند.

آیت‌الله‌هاشم حسینی بوشهری در دیدار با مدیرکل دادگستری استان قم اظهار کرد: حوزه در روزهای اخیر شاهد دو ضایعه اسفناک بود، یکی از دست دادن آیت‌الله یزدی ریاست فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دیگری ضایعه درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی که به تعبیر رهبری اینها خسارت‌های سنگینی است که جبران ناپذیر هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی مدیرکل دادگستری استان قم، افزود: از این گزارش بسیار خرسند شدم چراکه نشانگر یک عزم راسخ در مجموعه قوه قضائیه است که با پشتوانه سیدابراهیم رئیسی، ان­شاءالله اقدامات مثبت و خدمت به نظام اسلامی منجر به خوش‌بینی بیشتر مردم بشود؛ چراکه دستگاه قضایی از آن مجموعه‌هایی است که به تعبیر رهبری، پناه و ملجأ مردم است.

حسینی بوشهری تاکید کرد: عزیزان خدمت گذار در قوه قضائیه کار بسیار بزرگی انجام می‌دهند و من گواهی می دهم از ابتدای انقلاب تاکنون هر یک از روسای قوه قضائیه در جایگاه خود تمام توان و تلاش خود را برای بهتر شدن محاکم و دستگاه قضا به کار بسته اند. در حال حاضر نیز اقدامات ریاست قوه در حل‌وفصل مشکلات و برطرف کردن موانع گاه تا جایی جلو می رود که ایشان درد دل‌های مردمی را گوش می دهد و دستورات راهگشایی در موضوعات مختلف می دهند که باید قدرشناس این اقدامات باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه همچنین با اشاره به سند تحول قوه قضائیه اظهار کرد: این سند کار بسیار ارزشمند و اثرگذاری است و بیانگر یک عقبه فکری پویا در قوه قضائیه است که به دنبال رفع نواقص و نوآوری در بخش‌های مختلف این قوه است.

حسینی بوشهری ادامه داد: در مورد پیشنهاد ارائه گزارش در جلسه جامعه مدرسین ما اعلام آمادگی می کنیم و دعوت هم می کنیم که در اولین فرصت این کار انجام شود تا دیگر اعضا هم در جریان خدمات و اقدامات دادگستری قم و همچنین قوه قضائیه در بخش‌های مختلف قرار گیرند.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی پرونده‌های قضایی گاه به علت ناآشنایی و ناآگاهی منجر به بروز مشکلاتی برای مردم، از جمله طلاب و روحانیون می شود و برخی طلاب به علت عدم آشنایی و آگاهی از قوانین و گاه بخاطر نیازهای معیشتی، فریب افراد سودجو را می‌خورند و گرفتار می‌شوند، بنابراین پیشنهاد می شود که یک دفتر مشاوره حقوقی و قضایی ایجاد شود و طلاب بتوانند با حضور در این دفتر مشکلات خود را مطرح کنند و یا در صورت نیاز به مشاوره در سرمایه‌گذاری‌های مالی از جزئیات و عواقب موضوع خبردار شوند.

وی اظهار کرد: البته این مساله، نیاز به یک همکاری همگانی دارد و ما هم در جایگاه خود این موضوع را توسط اساتید حوزه، به طلاب منتقل می‌کنیم. از سوی دیگر لازم است که همکاری بین حوزه و دادگستری ایجاد و در جلسات مجازی یا حضوری، این قبیل مسائل برای حوزویان تبیین شود.

حسینی بوشهری در پایان تاکید کرد: این ارتباط و هم‌افزایی علمی و مشاوره‌ای بین دستگاه قضا، حوزه علمیه و روحانیت باید تقویت شود؛ چرا که اثرات و برکات بسیاری به دنبال خواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها