«اعتمادآنلاین» از روزنامه‌های ورزشی اروپا گزارش می‌دهد:

رشفورد قهرمان / چرا روزنامه گاردین مارکوس رشفورد را ورزشکار سال معرفی کرد؟

روزنامه‌های ورزشی اروپا، در پنجمین روز از ماه ژانویه، بازی‌های شب گذشته فوتبال در قاره سبز را پوشش داده‌ و نگاهی هم به حواشی ورزش در این قاره داشته‌اند.

رشفورد قهرمان / چرا روزنامه گاردین مارکوس رشفورد را ورزشکار سال معرفی کرد؟
کد خبر: 456701
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه‌های ورزشی اروپا، در پنجمین روز از ماه ژانویه، بازی‌های شب گذشته فوتبال در قاره سبز را پوشش داده‌ و نگاهی هم به حواشی ورزش در این قاره داشته‌اند. روزنام‌ های ورزشی بریتانیا، شکست شب گذشته لیورپول، برابر ساوتهمپتون را بررسی کرده‌اند. رسانه‌های ورزشی پرتغال، تساوی ناامیدکننده بنفیکا برابر سانتاکلارا را به عنوان خبر اول خودشان انتخاب کرده‌اند و روزنامه‌های اسپانیا هم نگاهی داشته‌اند به وضعیت سرخیو راموس در رئال مادرید و همچنین رکورد جدید لیونل مسی آرژانتینی در بارسلونا. در ادامه با هم نگاهی می‌کنیم به روزنامه‌های ورزشی اروپا.

***

شب گذشته، قرمزهای بندر لیورپول برابر ساوتهمپتون قرار گرفتند و با نتیجه یک بر صفر، بازی را به این تیم واگذار کردند. شکستی که می تواند جایگاه آنها در صدر جدول را با خطر رو به رو کند. موضوعی که بعد از بازی شب گذشته، مشخص بود. یورگن کلوپ، بعد از باخت برابر قدیس‌ها، در نشست خبری حسابی از نحوه داوری لیگ برتر انقاد کرد و پنالتی‌های گرفته شده برای منچستریونایتد را زیر سوال برد. روزنامه‌های ورزشی بریتانیا هم، اتفاقات بازی دیشب لیورپول را به صفحه اول خودشان آوردند.

روزنامه «استار»، در صفحه ورزشی خودش، عکسی از یورگن کلوپ را منتشر کرده است و نوشته: «سقوط کلوپ». این روزنامه به محرومیت ادینسون کاوانی از حضور در زمین مسابقه هم گزارشی داشته است. کاوانی به دلیل انتشار کامنتی نژادپرستانه در فضای مجازی از حضور در میادین ورزشی منع شده است.

2

روزنامه «مترو» هم در صفحه ورزشی خودش، نگاهی داشته به باخت شب گذشته صدرنشین لیگ جزیره و عکسی از شادی بازیکنان ساوتهمپتون را منتشرکرده و تیتر خودش را به گل چیپ بازیکنان ساوتهمپتون، اختصاص داده است. این روزنامه در خبری دیگر به مثبت شدن تست معین علی، بازیکن تیم ملی کریکت انگلستان، اشاره کرده است. تست کرونای این بازیکن بعد از رسیدن به فرودگاه سریلانکا، مثبت اعلام شده است و حالا باید به مدت 10 روز در قرنطینه باشد. این در حالی است که تست کرونای او در فرودگاه لندن، منفی بوده است. کریس ووکس، دیگر بازیکن تیم کریکت انگلیس هم که ارتباط نزدیکی با معین علی داشته است، باید به قرنطینه برود.

1

روزنامه «دیلی تلگراف»، هم خبر اصلی خودش را به پیروزی قدیس‌ها برابر لیورپول اختصاص داده است. شکست لورپول، بهترین خبر ممکن برای شیاطین سرخ به حساب می‌آید. آنها در بازی بعدی خودشان باید به مصاف برنلی بروند و اگر بتوانند این تیم را شکست دهند، به تنهایی در صدر جدول رده‌بندی لیگ جزیره قرار خواهند گرفت. این در حالی است که شیاطین سرخ بعد از بازی با برنلی، باید برابر سرخ‌های مرسی‌ساید قرار بگیرد. دیداری مهم که می‌تواند تکلیف صدرنشین لیگ برتر را مشخص کند.

3

روزنامه «گاردین»، صفحه ورزشی خودش را اختصاص داده به مارکوس رشفورد، مهاجم جوان منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس. بازیکنی که در زمین فوتبال و خارج از آن حسابی درخشیده است. اما تلاش این بازیکن برای کمک به کودکان، باعث شده تا روزنامه «گاردین» او را به عنوان ورزشکار سال انتخاب کند. او در سال 2020، تلاش کرد تا مردم و دولت بریتانیا را متوجه کودکانی کند که دسترسی به غدا ندارند. کودکان در مدارس به غذای گرم دسترسی داشتند و بعد از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، این امکان از آنها سلب شد. مارکوس رشفورد تلاش کرد تا جلوی این اتفاق را بگیرد و تلاش‌های او در آخر جواب داد و دولت بریتانیا را وادار کرد تا به نیازمندان غذای رایگان بدهد. تلاش‌های رشفورد باعث شد تا دولت بریتانیا اعلام کند «صندوق مدارس کرونا» را ایجاد می‌کند تا کودکان در طول تعطیلات بتوانند غذا دریافت کنند. روزنامه «گاردین» در مصاحبه‌ای که با رشفورد داشته، سوالات جالبی از او پرسیده است. یکی از این سوالات، تاثیرگذارترین فرد زندگی او بوده است. رشفورد مادرش را تاثیرگذارترین فرد زندگی‌اش می‌داند و می‌گوید: «هر ویژگی مثبتی که در من می‌بینید اوست. اگر بتوانم او را با سه کلمه توصیف کنم، می‌گویم: قدرتمند، محافظ و بدون شکست.»

این بازیکن که در کودکی مجبور بوده از وعده‌های رایگان مدارس استفاده کند، درباره شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و تاثیری که این برنامه تعطیلی روی کودکان می‌گذارد، گفته: «من دقیقا مانند کودکان نگران بودم.« او در ادامه به زندگی خودش هم اشاره می‌کند و می‌گوید که اگر در کودکی این وعده‌های غذای رایگان را نداشتیم، چگونه زندگی می‌کردم. او که در ابتدای سال 2020، به دلیل مصدومیت از میادین دور بود و به همین خاطر تلاش کرده است تا در کنار خانواده های فقیر باشد. او در تاثیر کوپن غدای رایگان در زندگی آنها می‌گوید: «زمانی که با آنها بودم، متوجه شدم این افراد به وعده‌های غذایی مدرسه وابسته هستند. می‌دانستم ترس حذف غذای مدرسه چه حسی دارد. می‌دانستم این ترس در مادر من هم وجود داشته است. من این را برای هیچ فرزند یا والدی نمی‌خواستم.»

این روزنامه در ادامه نگاهی هم داشته به مثبت شدن تست معین علی، بازیکن 33 ساله تیم کریکت انگلستان.

4

روزنامه «دیلی اکسپرس»، در صفحه ورزشی خودش، نگاهی داشته به بازی شب گذشته لیورپول و ساوتهمپتون، دیداری که باعث شد تا روند عدم نتیجه‌گیری سرخ‌های مرسی‌ساید ادامه پیدا و شرایط را برای صدرنشینی منچستریونایتد هموار کند. این روزنامه مانند دیگر روزنامه‌های ورزشی بریتانیا، نگاهی داشته به مثبت شدن تست بازیکن تیم ملی کریکت بریتانیا و آن را خبری شوکه‌کننده دانسته است.

6

روزنامه «میرور»، در صفحه ورزشی خودش، تیتر «لیگ برتر برای ادامه فعالیت خودش چراغ سبز می‌گیرد» را انتخاب کرده است. تیتری که اشاره به شیوع ویروس کرونا در بین بازیکنان و تیم‌های لیگ برتر دارد و برخی از دیدارها هم به همین دلیل لغو شده است. همین موضوع باعث شد تا برخی از مربیان، از مدیران برگزارکننده لیگ برتر بخواهند مسابقات را برای مدتی تعطیل کنند. اتفاقی که رخ نداده است و گویا اتفاق هم نخواهد افتاد.

7

روزنامه «ایندیپندنت»، در صفحه ورزشی خودش، عکسی از بازیکن لیورپول را منتشر و تیتر «قهرمان‌های بهت‌زده» را برای آن انتخاب کرده است. تیتری که اشاره به شکست شب گذشته قهرمان فصل گذشته لیگ جزیره دارد. این روزنامه در ادامه با اشاره به مثبت شدن تست کرونای معین علی، نوشته: «تیم انگلیس، مورد حمله کووید قرار گرفت»

8

روزنامه «آبولا»، چاپ پرتغال، عکسی از تساوی ناامیدکننده بنفیکا برابر سانتاکلارا، را در صفحه اول خودش منتشر کرده است و تیتر «عقاب در سال 2020 ماند» را برای آن انتخاب کرده است.

1

روزنامه «کوریره دلو اسپورت»، چاپ ایتالیا، عکسی از نیکولو زانیولو، بازیکن جوان رم و همچنین راجا ناینگولان، بازیکن بلژیکی و سابق رم، منتشر و به نقل از ناینگولان نوشته: «زانیولو مثل من نابود شد». این روزنامه در ادامه عکسی از بازیکنان تیم یوونتوس را منتشر و تیتر «ترس یووه از کووید» را برای آن انتخاب کرده است.

1

روزنامه «گازتا دلو اسپورت»، عکسی از بازیکنان یوونتوس و میلان را منتشر و به بازی حساس این دو تیم در سری A ایتالیا پرداخته است. دیداری که می‌تواند تکلیف صدرنشین ایتالیا را مشخص کند.

1

روزنامه «توتواسپورت» هم به دیدار حساس میلان و یوونتوس پرداخته و برنده این دیدار را به نوعی قهرمان سریA، دانسته است.

2

روزنامه «مارکا»، چاپ اسپانیا، «نامه به خردمندان» را تیتر اصلی خودش کرده است. این روزنامه با اشاره به فصل نقل و انتقالات، نوشته: رئال‌مادرید به دنبال خرید پائو تورس است. بارسلونا اریک گارسیا، را هدف نقل و انتقالاتی خودش کرده و اتلتیکومادرید هم به فکر خرید ویلیان ژوزه است.

3

روزنامه «as»، عکسی از زیدان، سرمربی فرانسوی رئال مادرید را در کنار درخت کریسمس و جام‌های قهرمانی این تیم منتشر کرده و پنجمین سال حضور زیدان در کسوت مربیگری رئال مادرید را تبریک گفته است.

1

روزنامه «اسپورتیو»، عکسی جالب از لیونل مسی را منتشر کرده است و نوشته: «آنهایی که می‌خواهند». تیتری که اشاره به پانصدمین بازی لیونل مسی با لباس بارسلونا دارد. بازیکنی وفادار به بارسلونا و روزنامه «اسپورتیو»، چاپ کاتالان هم به این مضوع اشاره کرده است.

2

روزنامه «موندو»، عکسی از سرخیو راموس، مدافع رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا را منتشر کرده است و نوشته، «آشفتگی واقعی» تیتری که اشاره به عدم تمدید قرارداد راموس دارد. این روزنامه البته نگاهی کرده به هدف‌های مادرید در خط دفاعی و عکسی از داوید آلابا و پائو تورس، را منتشر کرده است.

4

روزنامه اسپورت اسپانیا هم عکسی از لیونل مسی، با پیراهن شماره 750، بارسلونا، منتشر کرده است و نوشته: «افسانه مسی». این روزها شایعات زیادی مبنی بر جدایی مسی از بارسلونا به گوش می‌رسد و روزنامه‌های هوادار این تیم با انتشار عکس‌هایی از لیونل مسی، تلاش می‌کنند حضور این بازیکن در این تیم را یادآوری و از تلاش‌هایش برای بارسلونا قدردانی کنند. این روزنامه در ادامه عکسی از آنتوان گریزمان، مهاجم فرانسوی، بارسلونا منتشر کرده و نوشته: «گریزمان، فروشی نیست».

5

روزنامه «اکیپ»، چاپ فرانسه، صفحه اولی جالب دارد. این روزنامه با انتشار عکسی از استفانی فراپارت در کنار کیلیان امباپه و دیدیه دشان، مربی تیم ملی فرانسه، نوشته: «30 نفری که فوتبال فرانسه را می‌سازند». این روزنامه در ادامه به معرفی 30 چهره مهم فوتبال فرانسه پرداخته و فراپارت، را مهمترین چهره فوتبالی این کشور انتخاب کرده است. موفقیت‌های فراپارت در زمینه داوری آنقدر برای فرانسوی‌ها مهم بوده که او را بالاتر از کیلیان امباپه جوان در رده اول این نظرسنجی قرار داده‌اند. این روزنامه بعد از فراپارت و امباپه، دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه را در رده سوم قرار داده است و نفر چهار این لیست هم ماکسیم سعادا، رئیس تلویزیون +CANAL، قرار گرفته است. وینسنت لبرون، رئیس LFP، نفر پنجم این لیست است. نوئل لو گرات، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه رده ششم این لیست را به خودش اختصاص داده است. نفر هفتم این لیست 30 نفره، کریستوف گاتلیه، مربی فرانسوی است. نفر هشتم این لیست نیمار، بازیکن برزیلی پاری‌سن‌ژرمن است. آماندین هنری، بازیکن تیم ملی فوتبال زنان فرانسه، رده نهم این جدول را به خودش اختصاص داده است. زین‌الدین زیدان، svمربی فرانسوی، رئال مادرید هم رده دهم این جدول را به خودش اختصاص داده است.

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها