کد خبر: 456825
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۲۰:۲۵:۰۰
| |

مردم زیر فشار تحریم‌ها / احمد توکلی: FATF به نفع مردم نیست!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه FATF به نفع مردم نیست، گفت: CFT و پالرمو گشایشی برای ما ایجاد نمی‌کند و قبلا هم اعلام کردم این لوایح در مجمع رأی نمی‌آورد.

مردم زیر فشار تحریم‌ها / احمد توکلی: FATF به نفع مردم نیست!
کد خبر: 456825
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۲۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی نمی‌آورد. من می‌گویم FATF به نفع مردم نیست. این لوایح گشایشی برای ما ایجاد نمی‌کند و موارد جدیدی را مطرح می‌کنند در همین نشست اخیر می‌خواستند درباره‌ مسائل موشکی بحث کنند. به شما چه ربطی دارد؟ تو مأمور مبارزه با پولشویی در جهان هستی، موشکی به شما چه ربطی دارد به همین دلیل این لوایح به نفع مردم نیست.

توکلی با اشاره به روند بررسی لایحه fatf تصریح کرد: دفعه دوم که شورای نگهبان لایحه را رد کرد، مجلس گفت با اینکه می‌دانیم این لوایح خلاف قانون اساسی است اما به نفع کشور است. مجمع تشخیص مصلحت نظام اینجا ورود می‌کند.

توکلی با بیان اینکه قبلا هم اعلام کردم این لوایح در مجمع رأی نمی‌آورد، گفت: دو سوم اعضا با تصویب این لوایح مخالف بودند. طبق آیین‌نامه وقتی موعد رسیدگی به این لوایح تمام شود از دستور مجمع خارج و نظر قانونی شورای نگهبان حاکم می‌شود، نه نظر مصلحتی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آقای روحانی از مقام معظم رهبری اجازه گرفتند این آیین‌نامه را ندیده بگیرند و دوباره لوایح CFT و پالرمو بررسی شود، استدلال آوردند که شرایط عوض شده ولی باز هم می‌گویم با همین شرایط هم دو سوم اعضاء به آن رأی نمی‌دهند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها