پرویز عرب دوست صمیمی غلامرضا تختی:

تختی هیچ وقت از محبوبیتش سوء استفاده نکرد

17 دی ماه، سالگرد جهان پهلوان تختی است امروز حسرت نداشتن جهان پهلوان کشتی ایران 53 ساله شد و یاد و خاطره غلامرضا تختی به عنوان نماد اخلاق و مردم‌داری همیشه در دل‌ها باقی خواهد ماند.

تختی هیچ وقت از محبوبیتش سوء استفاده نکرد
کد خبر: 456841
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۰۷:۵۷:۵۹

اعتمادآنلاین| 17 دی ماه، سالگرد جهان پهلوان تختی است امروز حسرت نداشتن جهان پهلوان کشتی ایران 53 ساله شد و یاد و خاطره غلامرضا تختی به عنوان نماد اخلاق و مردم‌داری همیشه در دل‌ها باقی خواهد ماند.

پرویز عرب هم‌دوره‌ و دوست صمیمی تختی، ‌اظهار داشت: تختی در محله قدیمی خانی‌آباد کشتی را شروع کرد و از آنجا به باشگاه پولاد رفت و به صورت جدی وارد جمعیت کشتی‌گیران شد او در ورزش همانند پوریا ولی بود و به مردم فکر می‌کرد هر وقت منافعی برای او در نظر گرفته می‌شد بین رفقایش تقسیم می‌کرد. تختی همیشه در مسابقاتش موفق بود او در دو دوره المپیک مقام کسب کرد و به خاطر آن محبوبیتش چند برابر شد.

وی افزود: یکی از کارهایی که در آن زمان خیلی به محبوبیت او افزود اتفاقات بعد از زلزله بوئین‌زهرا بود. او به بازار رفت و مردم از آنجایی که به او اعتماد داشتند دست در جیب‌شان می‌کردند بدون آنکه بشمرند در کیسه می‌ریختند. این محبوبیت تختی بود که مردم اینگونه اعتماد می‌کردند و او این پول‌ها را در بین مردم تقسیم کرد. هر وقت می‌خواستند از عکس او برای تبلیغات استفاده کنند این کار را نمی‌کرد و این موضوع را سوء استفاده تلقی می‌کرد، با همه مهربان بود و نیاز همه را برآورده می‌کرد.

عرب خاطرنشان کرد: روزی در یک رستوران در منطقه سعدآباد بودیم جوانی که وضعش خوب نبود برای حساب کردن بلند شد و تختی از من خواست که بگویم از او پول نگیرند بعد از آن به من گفت او را تعقیب کنم و خانه‌اش را پیدا کنم. من هم این کار را انجام دادم و آدرس را به او دادم، هفتمین روز درگذشت تختی یک جوان پیشم آمد و گفت همان شب تختی پیش ما آمد و هر ماه حقوقش را به ما می‌داد که من و خواهرهایم که دانشجو بودیم درس‌مان را بخوانیم.

پیشکسوت کشتی در خصوص اینکه آیا در حال حاضر ورزشکاری مثل تختی وجود دارد، گفت: آن زمان جمعیت 34 میلیون بود و الان 85 میلیون شده با این حجم از مشکلات و گرانی‌ها این جور آدم‌ها پیدا نمی‌شود.

وی ادامه داد: تختی دو حسن بزرگ داشت. یک مردانگی و دوم قهرمانی‌اش، الان کشتی‌گیران خوبی داریم که در دنیا حرف اول را می‌زنند و با روسیه و آمریکا برابری می‌کنند اما من ندیدم در مردانگی کسی مثل تختی باشد. تختی را همه دوست دارند خارجی و ایرانی ندارد، کشتی‌گیر روس از هواپیما پیاده شد از ما خواست که سر خاک تختی برود و به این موضوع افتخار می‌کرد این را ما نگفته ایم خودشان دوست دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها