مدیر شبکه بهداشت و درمان شمیرانات مطرح کرد:

نقش مراکز سرپایی در کاهش مراجعات بیمارستانی و تلفات ویروس کرونا

ایمان عموزاده، مدیر شبکه بهداشت و درمان شمیرانات با بیان این که مهمترین عامل کاهش ورودی بیماران به بیمارستان‌ها انجام غربالگری در کلینیک‌های مبارزه با کروناست، گفت: با استقرار کلینیک‌های مبارزه با کرونا تعداد زیادی از موارد سرپایی به بیمارستان‌ها ارجاع داده نشد و نتیجه مستقیم غربالگری کرونا، کاهش چشمگیر ورودی بیماران به بیمارستان‌ها و کاهش قابل ملاحظه تلفات ناشی از ویروس کرونا در کشور بود.

نقش مراکز سرپایی در کاهش مراجعات بیمارستانی و تلفات ویروس کرونا
کد خبر: 456862
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۰۸:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ایمان عموزاده با اشاره به راه‌اندازی مراکز خدمات سرپایی 16 و 24 ساعته سلامت با رویکرد ارزیابی و شناسایی اولیه ویروس کرونا، افزود: این مراکز، کلینیک‌های منتخب سلامت هستند که افراد در صورت داشتن علائم ابتلا به ویروس، پس از مراجعه مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر این که از اولین روز شیوع ویروس کرونا تا به امروز از پزشک تا مراقب سلامت در مراکز بهداشت از هیچ تلاشی برای کمک به مردم دریغ نکردند، گفت: در این روزهای سخت حوزه بهداشت برای کمک به قطع زنجیره کرونا تمام قد در اختیار سلامت جامعه ایستادگی کرد.

دکتر عموزاده تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای همه مشاغل و صنوف در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی، حضور گسترده کارشناسان سلامت روان و تغذیه در مراکز جامع سلامت و سامانه تلفنی 4030 به منظور مشاوره و راهنمایی مراجعه کنندگان و تماس گیرندگان، تولید محتواهای آموزشی در راستای پیشگیری از ابتلا به این ویروس و اقدامات قابل ملاحظه در بخش سلامت کودکان و مادران را به عنوان نمونه‌هایی از اقدامات حوزه بهداشت در مسیر مبارزه با کرونا معرفی کرد.

وی ادامه داد: نظام بهداشتی کشور با تمام توان به بسیج ملی مقابله با کرونا پیوست و با کمترین تجهیزات و تکیه بر توانمندی بهورزان، مراقبان سلامت، کارشناسان، پزشکان و سایر نیروهای داوطلب خدمت رسانی به هموطنان را در بالاترین سطح پیش برد.

وی بابیان این که رفع مشکلات حوزه بهداشت به دلیل رابطه مستقیم با سلامت مردم باید بیش از پیش در دستور کار باشد، تاکید کرد: تامین نیروی انسانی، منابع و تجهیزات برای ارتقای کیفی خدمات بهداشتی و درمانی ضرورت دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شمیرانات ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه حوزه بهداشت خصوصا مراقبین سلامت، گفت: مراقبین سلامت از همان روزهای اول رفتار بسیجی داشتند و علیرغم ناشناخته بودن این ویروس بدون هیچ ترس و واهمه‌ای تن بر آتش کرونا زدند و نمونه گیری را آغاز کردند.

دکتر عموزاده با بیان این که نگرش مثبت، تعهد و حس کمک به همنوعان در تمام روزهای سخت کرونایی در تک تک همکاران حوزه بهداشت موج می‌زد، گفت: به طور کلی حوزه بهداشت در این بحران کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشت.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شمیرانات تاکید کرد: البته باید ارتباط آکادمیک و موثرتری در حوزه بهداشت و دانشگاه ایجاد شود.

وی با بیان این که بحران کرونا موقعیتی جدید پیش روی حوزه بهداشت ایجاد کرد گفت: کرونا ثابت کرد باید همیشه برای مواجهه با بیماری‌های نوپدید آماده باشیم.

بنا بر گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر عموزاده در پایان با بیان این که حمایت همگانی از مدافعان سلامت وظیفه تک تک آحاد جامعه است تاکیدکرد: بهترین حمایت و کمک مردم به مدافعان سلامت این است که خودمراقبتی، رعایت توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه و رعایت ضوابط فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها