کد خبر: 456947
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۱۲:۳۶:۴۵
| |

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران:

5 کوهنورد مفقود شده در دماوند نجات پیدا کردند

منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از سلامت بودن 5 کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات «دریاچه تار» دماوند خبر داد و گفت: همه مفقودین سالم هستند و تا ساعاتی دیگر به منازل خود بر می گردند.

5 کوهنورد مفقود شده در دماوند نجات پیدا کردند
کد خبر: 456947
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۱۲:۳۶:۴۵

اعتمادآنلاین| منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص وضعیت 5 کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات دریاچه تار اظهار داشت: با تلاش و همکاری عوامل امداد و نجات پس از ساعت‌ها کاوش و جستجوی هوایی که موفق به یافتن مفقودین در زرین کوه نشده بودیم، خوشبختانه تیم‌های جستجوی زمینی موفق به یافتن هر 5 نفر به صورت زنده شدند و تا ساعاتی دیگر به منازل خویش باز خواهند گشت.

درجاتی در تشریح جزئیات امداد و نجات کوهنوردان مفقود شده گفت: شب گذشته 5 نفر از کوهنوردان با وجود ابلاغ منع صعود و احتمال سقوط بهمن به ارتفاعات در کوه اطراف دریاچه تار حضور پیدا کرده بودند که با اطلاعات دریافتی مشخص شد این افراد مفقود شده‌اند و عملیات جستجوی این افراد توسط عوامل امداد و نجات از شب گذشته آغاز شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه این افراد بعد از استقرار در کنار رودخانه و روشن کردن آتش، به علت سقوط بهمن سنگین نتواسته بودند از مسیر رفت خود بازگردند که با هماهنگی هلال احمر دماوند و همچنین امداد هوایی صبح امروز عملیات جستجو با بالگرد آغاز شد.

وی عنوان داشت: در نهایت و با تلاش بی وقفه و مستمر عوامل امدادی هلال احمر شهرستان دماوند و استان تهران در عملیات جستجوی زمینی 5 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات زرین کوه دماوند نجات پیدا کردند.

درجاتی از همه کوهنوردان خواست نسبت به هشدارهای ابلاغ شده توجه ویژه داشته باشند تا دچار حوادث ناگوار نشویم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها