بانک جهانی پیش‌بینی کرد؛

رشد اقتصاد خاورمیانه در سال 2021

طبق پیش‌بینی چشم‌انداز جدید بانک جهانی از اقتصاد خاورمیانه و شمال آفریقا، فعالیت‌های اقتصادی این منطقه در سال 2021؛ 2.1 درصد ریکاوری خواهد شد.

رشد اقتصاد خاورمیانه در سال 2021
کد خبر: 456950
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۱۲:۳۹:۳۱

اعتمادآنلاین| طبق پیش‌بینی چشم‌انداز جدید بانک جهانی از اقتصاد خاورمیانه و شمال آفریقا، فعالیت‌های اقتصادی این منطقه 2.1 درصد در سال 2021 ریکاوری خواهد شد که این نشان‌دهنده باقی ماندن تأثیر مخرب پاندمی کرونا و سقوط قیمت نفت است.

طبق چشم‌انداز جدید بانک جهانی، کشورهای صادرکننده نفت این منطقه در سال 2021 شاهد رشد اقتصادی 1.8 درصد خواهند بود. عادی شدن تقاضای نفت، پایان یافتن توافق کاهش تولید اوپک پلاس در 2021 و برداشتن تدریجی محدودیت‌های مسافرتی و قرنطینه‌ای در این منطقه مهم‌ترین عامل رشد اقتصادی این کشورها خواهد بود. در این میان انتظار می‌رود رشد اقتصادی عربستان سعودی با بازگشت پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری ملی و تقویت تقاضا و افزایش مالیات بر ارزش افزوده، در سال مالی آینده به 2 درصد خواهد رسید.

رشد اقتصادی کشورهای واردکننده نفت در سال 2021 طبق پیش‌بینی بانک جهانی به 3.2 درصد خواهد رسید که علت اصلی آن برداشته شدن محدودیت‌های مسافرتی و تقویت صادرات و تقاضای داخلی خواهد بود. در این میان انتظار می‌رود رشد اقتصادی مصر در سال مالی 2020/‌2021‬ به علت افت توریسم و بخش‌های کلیدی دیگری مانند تولید به 2.7 درصد محدود شود.

رشد اقتصادی کشورهای عراق، کویت، قطر و امارات متحده عربی در سال 2021، به ترتیب 2 درصد، 0.5 درصد، 3 درصد و 1 درصد خواهد بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها