اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور:

سواحل مکران می‌تواند به توسعه ملی و توسعه کشورهای منطقه کمک کند

معاون اول رییس‌جمهور گفت: سواحل مکران نعمتی بزرگ است که می‌تواند علاوه بر توسعه ملی و توسعه استان سیستان و بلوچستان، به توسعه کشورهای منطقه نیز کمک کند.

سواحل مکران می‌تواند به توسعه ملی و توسعه کشورهای منطقه کمک کند
کد خبر: 457013
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۱۵:۰۵:۵۹

اعتمادآنلاین| معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح و برگزاری چند جلسه مهم، دقایقی پیش وارد استان سیستان و بلوچستان شد و از سوی استاندار و تعدادی از مدیران استان مورد استقبال قرار گرفت.

اسحاق جهانگیری عصر امروز در بدو ورود به فرودگاه چابهار در گفت‌وگو با خبرنگاران، استان سیستان و بلوچستان را از استان‌های پرظرفیت کشور برشمرد و گفت: متأسفانه با وجود ظرفیت‌های متعدد، این استان با موانع زیادی در مسیر توسعه روبروست که باید با سفرهای متعدد مسئولین، این ظرفیت‌ها در جهت پیشرفت و توسعه استان استفاده شود.


معاون اول رییس جمهور از دریای عمان و سواحل مکران به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان نام برد و گفت: سواحل مکران نعمتی بزرگ است که می تواند علاوه بر توسعه ملی و توسعه استان سیستان و بلوچستان، به توسعه کشورهای منطقه نیز کمک کند.


جهانگیری با اشاره به اینکه توسعه سواحل مکران مدتی است که در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار داشت: اخیراً دولت تغییراتی را در ستاد و دبیرخانه توسعه سواحل مکران ایجاد کرد تا سرعت اجرای طرح‌های توسعه بیشتر شود که به همین خاطر در این سفر از نزدیک در جریان پیشرفت طرح‌ها قرار خواهم گرفت.


معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه طرح‌ها و کارهای بزرگی در استان سیستان و بلوچستان در دست اقدام است خاطرنشان کرد: گازرسانی به استان و احداث راه آهن چابهار به زاهدان و ساخت بزرگراه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد که امیدوارم شاهد سرعت بخشیدن به روند اجرای این طرح‌ها باشیم.


جهانگیری با اشاره به برنامه‌های سفر دو روزه خود به استان سیستان و بلوچستان افزود: جلسه ستاد توسعه سواحل مکران در چابهار برگزار و از پیشرفت طرح‌های توسعه مطلع خواهیم شد.


معاون اول رییس جمهور افزود: جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان نیز فردا در زابل برگزار خواهد شد و جلسه‌ای نیز با مردم، مسئولین و نهادهای مدنی در زاهدان برگزار خواهیم کرد تا به بررسی مسایل و مشکلات استان بپردازیم.


گفتنی است وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این سفر همراه معاون اول رییس جمهور بودند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها