تلاش قهرمانان کشنی ایران برای عفو یک کشتی‌گیر

مهدی علی حسینی فرنگی کار جوان اندیمشکی در سال 94 بر اثر یک اتفاق طبق اعلام دادگاه متهم به قتل شد و پس از 5 سال حبس قرار است طی روزهای آتی حکم قصاص او اجرا شود. حالا قهرمانان کشتی ایران به دنبال گرفتن رضایت از اولیای دم هستند.

تلاش قهرمانان کشنی ایران برای عفو یک کشتی‌گیر
کد خبر: 457078
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۰۸:۱۷:۱۵

اعتمادآنلاین| دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک و تعدادی دیگر از قهرمانان کشتی ضمن همدردی با خانواده مرحوم غلامی غیبی، خواستار بخشش مهدی علی حسینی فرنگی کار اندیمشکی شدند.

مهدی علی حسینی فرنگی کار جوان اندیمشکی در سال 94 بر اثر یک اتفاق طبق اعلام دادگاه متهم به قتل شد و پس از 5 سال حبس قرار است طی روزهای آتی حکم قصاص او اجرا شود.

طبق اعلام خانواده علی حسینی، حکم این متهم به قتل قرار است اوایل هفته آینده اجرا شود و خواهش و پادرمیانی اطرافیان نیز برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول که جوان‌شان را در این حادثه از دست داده‌اند تاکنون راه به جایی نبرده است.

در حالی که فرصت چندانی برای گرفتن رضایت از اولیای دم باقی نمانده و هر لحظه امکان دارد حکم قصاص اجرا شود، تعداد زیادی از چهره های شاخص کشتی ضمن همدردی با خانواده مرحوم غلامی غیبی، خواستار گذشت اولیای دم از قصاص کشتی گیر 30 ساله اندیمشکی شدند.

حمید سوریان دارنده 7 طلای جهان و المپیک در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره اظهار کرد: ابتدا جا دارد با خانواده مرحوم غلامی غیبی که متاسفانه فرزند جوان خود را در یک حادثه تلخ از دست دادند عمیقا ابراز همدردی کنم و اعلام کنم به نمایندگی از جامعه بزرگ کشتی شریک غم خانواده محترم غیبی هستیم.

اسطوره کشتی ایران و جهان افزود: از دکتر غلامی غیبی که خود از پزشکان مطرح و خوشنام شهر دزفول هستند به عنوان پدر مقتول التماس دارم برای رضای خداوند و بر اساس توصیه ائمه اطهار(س) از قصاص مهدی علی حسینی صرف نظر کند تا این جوان ورزشکار که دچار این اشتباه بزرگ شده زندگی دوباره ای بدست بیاورد. امیدوارم خانواده محترم غیبی با انجام این کار نیک و خداپسندانه این جوان را به بزرگواری خود ببخشند.

حبیب الله اخلاقی دیگر چهره شاخص و خوزستانی کشتی ایران نیز در گفتگو با ایسنا، در اینباره اظهار کرد: به خانواده محترم غلامی غیبی بخاطر ضایعه از دست دادن فرزند عزیزشان تسلیت می گویم و از خداوند منان می خواهم روح آن مرحوم را قرین آرامش کند. متاسفانه اشتباهی بوده که چند سال پیش بر اثر یک لحظه غفلت رخ داده و از خانواده دکتر غیبی تمنا دارم با گذشت از قصاص مهدی علی حسینی، این جوان را با هدف رضای خدا مورد بخشش قرار دهد.


مربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: دورانی که من کشتی را شروع کردم مهدی علی حسینی با برادر کوچکتر من در یک رده سنی کشتی می گرفت و واقعا کشتی گیر با اخلاق و خوبی بود. او عاشق کشتی بود و در طی سال های حضور در زندان نیز به مقام قهرمانی مسابقات کشتی زندانیان کشور رسید. آنطور که اعلام شد یکی از نفرات با اخلاق در زندان بوده و از وقوع این حادثه ناگهانی ابراز ندامت کرده و متنبه شده است. از خانواده بزرگوار مقتول عاجزانه خواهش می کنم با گذشت از قصاص، او را ببخشند.

محمد طلایی دیگر چهره عنوان دار کشتی ایران و قهرمان سابق جهان نیز در گفتگو با خبرنگار ایسنا، ضمن همدردی با خانواده مرحوم غلامی غیبی برای از دست دادن فرزندشان در این حادثه تلخ، از اولیای دم خواست به بزرگواری خود و برای رضای خدا جان دوباره ای به این جوان کشتی گیر ببخشند.

علی اشکانی سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی، حمید باوفا، مهرداد مردانی، عبدالکریم کاکاحاجی و تعدادی دیگر از قهرمانان کشتی نیز با آرزوی غفران الهی برای مرحوم غلامی غیبی، خواستار بخشش مهدی علی حسینی شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها