کد خبر: 457088
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۰۸:۳۶:۰۰
| |

تخم مرغ با قیمت مصوب به بازار سیاه قاچاق می‌شود

ناصر نبی پور سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن، گفت: اگر قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 22 هزار تومان باشد، هر شانه درب مغازه‌ها باید با نرخ 48 هزار تومان فروخته شود که این نرخ را در تاریخ تولید کشور درب مرغداری نداشته‌ایم.

تخم مرغ با قیمت مصوب به بازار سیاه قاچاق می‌شود
کد خبر: 457088
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۰۸:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر نبی پور سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن، در واکنش به عرضه تخم‌مرغ با نرخ 48 هزار تومان در خرده فروشی‌ها اظهار کرد: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار، مرغداران برخی استان‌ها 50 درصد تولید و مرغداران تهران 100 درصد تخم مرغ خود را با نرخ مصوب عرضه می‌کنند.

او افزود: علی رغم آنکه طی این مدت 800 تن تخم‌مرغ با نرخ مصوب توزیع شده، اما قیمت در خرده فروشی‌ها همچنان بالاست که به اعتقاد بنده تخم مرغ‌‌های تنظیم بازاری به صورت قاچاق به بازار آزاد می‌آیند که وزیرجهاد کشاورزی و معاونت امور دام باید پاسخگو باشند.

نبی پور درج قیمت تنظیم بازار بر روی شانه تخم مرغ و واگذاری غرفه‌های میادین میوه و تره بار به تشکل‌ها را تنها راهکار کنترل قیمت در بازار اعلام کرد.

سخنگوی اتحادیه مرغداران‌میهن ظرفیت تولید تخم مرغ تهران را 16 میلیون تن اعلام کرد و گفت: هم اکنون مرغداری‌ها با 25 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند چرا که تولید صرفه اقتصادی ندارد.

او ادامه داد: زمانی که قیمت تخم‌مرغ به 9 هزار و 500 تا 12 هزار تومان رسیده بود، تولیدکنندگان زیان می‌کردند و در عین‌حال مجبور بودند نهاده را با قیمت‌های گزاف خریداری کنند، به همین خاطر مسئولان باید به فکر چنین روزهایی می‌بودند و تدابیر لازم را اتخاذ می‌کردند که متاسفانه این کار را انجام نداده‌اند.

نبی‌پور با اشاره به اینکه کرایه حمل 30 درصد افزایش یافته است، بیان کرد: رانندگان کامیون علاوه بر افزایش کرایه‌های حمل، از مرغداران درخواست وجه پشت بارنامه می‌کنند، تعزیرات هم به مرغداری‌ها، حمله و آنها را جریمه و تولیدشان را مصادره می‌کند. تمامی این موارد باعث شده تولیدکنندگان تحت فشار زیادی قرار بگیرند و انگیزه‌ای برای تولید نداشته باشند.

این مقام‌مسئول در پایان قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ را 14 هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 22 هزار تومان باشد، هر شانه درب مغازه‌ها باید با نرخ 48 هزار تومان فروخته شود که این نرخ را در تاریخ تولید کشور درب مرغداری نداشته‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها