کد خبر: 457098
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۰۸:۵۰:۵۳
| |

واکنش عضو مجمع روحانیون مبارز به یک ویدئو رهبری: بازنشر این فیلم می‌تواند باعث تلطیف فضای سیاسی شود

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز در خصوص فیلمی که به تازگی از حساب های رسمی مقام معظم رهبری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است و تاکید ایشان به لزوم وجود جناح چپ در کشور گفت: من نمی‌توانم این مسئله را نیت‌خوانی کنم. چون همانطور که شما گفتید فرمایشات رهبری مربوط به سال 88 بوده و الان در سایت های منتسب به ایشان پخش شده است.

واکنش عضو مجمع روحانیون مبارز به یک ویدئو رهبری: بازنشر این فیلم می‌تواند باعث تلطیف فضای سیاسی شود
کد خبر: 457098
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۰۸:۵۰:۵۳

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری، عضو مجمع روحانیون مبارز در خصوص فیلمی که به تازگی از حساب های رسمی مقام معظم رهبری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است و تاکید ایشان به لزوم وجود جناح چپ در کشور گفت: من نمی‌توانم این مسئله را نیت‌خوانی کنم. چون همانطور که شما گفتید فرمایشات رهبری مربوط به سال 88 بوده و الان در سایت های منتسب به ایشان پخش شده است. این فیلم حتی در سال 88 هم نبود. همانطور که ایشان هم فرمودند، روزی آقای خاتمی و آقای خوئینی‌ها نزد رهبری رفتند و گفتند جناح راست می گوید شما رهبر آنها هستید که ایشان گفتند خب شما هم همین را بگویید که من رهبر شما هستم.

وی گفت: همان سال های ابتدایی رهبری آیت الله خامنه ای و بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره)، همراه با اعضای مجمع روحانیت مبارز خدمت ایشان رسیدیم و در آن جلسه گزارشی از کار مجمع و اعضای مجمع ارائه شد و البته خود ایشان هم در زمان حضرت امام (ره)در جریان فلسفه‎ی تشکیل مجمع بودند. در آن ملاقات اعضای مجمع گفتند که در زمان حضرت امام (ره) با تأکید و تائید ایشان مجمع تشکیل شده است و به تعبیری اعضا اشاره کردند که اگر ایشان مصلحت نمی دانند، این مجموعه می تواند نباشد. البته من دقیق به یاد ندارم اما چیزی به این مضمون گفته شد.

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: به نوعی می خواستیم نظر ایشان را در رابطه با مجمع بدانیم که ایشان فرمودند «حتی اگر شما هم روزی تصمیم بگیرید نباشید و یا نبودید، من ترجیح می دهم جریانی راه‌اندازی شود که در واقع همین دو سلیقه و نظر وجود داشته باشد که افرادی که تمایل به این سلیقه دارند بتوانند با مجموعه‌ای باشند.» البته فکر می کنم از آن زمان، 27 یا 28 سال گذشته است و این موضوع به همان سال های اولیه رهبری آیت الله خامنه ای بر می‎گردد، اما ایشان همین نکته را به مجمع روحانیت مبارز در آن زمان فرمودند.

مجید انصاری در پاسخ به این سئوال که آیا انتشار این فیلم را در ماه های منتهی به انتخابات ریاست جمهور را می توان چراغ سبزی به اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات دانست، گفت: من مجاز نیستم چیزی را به رهبری منتسب کنم. ولی اینکه بازنشر این فیلم در این موقعیت می‌تواند در جهت تلطیف فضای سیاسی عمل کند و مانع حرکت تخریبی جریان‌های سیاسی علیه یکدیگر شود و همچنین برای حفظ منافع کلی کشور موثر و مفید باشد، موضوعی آشکار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر زمانی که در داخل کشور بین نیروهای انقلاب وحدت و انسجام وجود داشته، چه در زمان انتخابات و چه غیر انتخابات، کشور وضعت بهتری داشته است. وحدت جریانات، همراهی و هم‌گامی جریانات با یکدیگر و همچنین وجود تکثر و چند صدایی در جامعه از جمله مواردی بود که در زمان حضرت امام(ره) به شدت مورد تأکید ایشان قرار می‌گرفت و مجمع روحانیون مبارز نیز در همین راستا در سال 67 تاسیس شد.

وی ادامه داد: در مقابل هر زمان انحصارطلبی و تنگ نظری سیاسی شدت گرفت، همه آسیب دیدند. در چنین وضعیتی کشور آسیب می‌بیند و انتخابات بی رونق می‌شود. این شرایط نامطلوب را در انتخابات مجلس یازدهم دیدیم. در واقع دلسردی و به نوعی عدم حضور جریانات فعال سیاسی در صحنه موجب دل‌مردگی و عدم مشارکت مردم شد و برای اولین بار در جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته ، بحث مشارکت زیر 50 درصدی در کل کشور داشتیم و در شهر بزرگی مثل تهران مشارکت سطح بسیارپایینی داشت که این موضوع مایه تأسف و از نظر من یک فاجعه بود.

حجت الاسلام انصاری گفت: لذا فرمایشات ایشان اگر مورد توجه جریانات سیاسی و به خصوص مورد توجه دست اندرکارانِ امر انتخابات قرار بگیرد مشارکت افزایش پیدا خواهد کرد. البته فقط بحث انتخابات نیست، بلکه اگر سازماندهی کلان کشور مبتنی بر رویه‌ی جذب حداکثری و دفع حداقلی و مبتنی بر نظریه مشارکت عامه مردم باشد، همه جریانات سیاسی حتی کسانی که مایل نیستند در جریان و حزب و جبهه سیاسی مشخصی باشند اما سلایقی دارند، به طور کلی همه احساس کنند ایران خانه آنهاست و در این خانه با همه یکسان رفتار و با نگاه باز برخورد می شود، این موضوع موجب نشاط و امید و مشارکت می شود و زمانی هم که نشاط و مشارکت بالا باشد، امنیت ملی تقویت و خطرات از کشور دفع می شود.

وی در پایان گفت: این اتفاق برکاتی هم در زمان انتخابات و هم غیر از زمان انتخابات و برای اقتصاد کشور دارد. در واقع این یک اصل اولیه عقلایی است که با کثرت مشارکت و انسجام ملی، منافع ملی بیشتر تأمین می شود و هر زمانی که این عامل تضعیف شود، طبعا منافع ملی و امنیت ملی هم تضعیف خواهد شد. از این جهت من این را به فال نیک می گیرم و امیدوارم مقدمه‌ای بر توسعه مشارکت جمعی باشد.

منبع: مدارا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها