کد خبر: 457107
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۰۹:۰۴:۳۱
| |

موتورسواری که دوچرخه‌سوار ایرانی را خانه نشین کرد

علیرضا عسگریان، دوچرخه سواری ایرانی گفت: در حال تمرین بودم که یک موتور سوار تک چرخ زد و چون چرخ جلویی موتور بالا بود، من را ندید و به من برخورد کرد.

موتورسواری که دوچرخه‌سوار ایرانی را خانه نشین کرد
کد خبر: 457107
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۰۹:۰۴:۳۱

اعتمادآنلاین| علیرضا عسگریان از دوچرخه سواران حرفه ای درباره ی آسیبی که یک موتور سوار به او وارد کرد، بیان کرد: در حال تمرین بودم که یک موتور سوار تک چرخ زد و چون چرخ جلویی موتور بالا بود، من را ندید و به من برخورد کرد. این اتفاق باعث شد سرم به جدول برخورد کند که اگر کلاه نداشتم معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد پس از اینکه زمین خوردم، موتور سوار هم فرار کرد.


او ادامه داد: در اثر این حادثه خیلی آسیب دیدم و لگنم شکست و زانویم پاره شد.اغ چون موتور سوار فرار کرده بود، تمام هزینه های عمل جراحی و درمان نیز بر عهده خودم بود.من دوسال خانه نشین شدم. یک سال که اصلا نمی توانستم راه بروم و بعد از یک سال هم با کمک عصا و واکر راه می رفتم چون لگنم خیلی بد شکسته بود. ما روزانه 3تا 4 ساعت در جاده ها هستیم. راننده ها با فاصله خیلی کم از ما رد می شوند که خطر ساز است. موتورسوارها نیز به ما ضربه می زنند. چند ماه پیش موتورسوار به فرمان دوچرخه یکی از رکابزنان ضربه زد و باعث شد دوچرخه سوار به داخل گارد ریل پرت شود. در واقع ما با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم. البته کسانی هم هستند که خوب برخورد می کنند و به ما روحیه می دهند اما خیلی از افراد هم باعث آزار و اذیتمان می شوند.

دوچرخه سوار ایران در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه سعی می کند در حین این اتفاقات خونسردی خود را حفظ کند، گفت: ما دوچرخه سواران اکثر مواقع سعی می کنیم برایشان توضیح دهیم که دوچرخه سواری شغل ما است و بیشتر هوای ما را داشته باشند. البته اگر راهنمایی و رانندگی پشت دوچرخه سوارها باشد هم راننده ها بیشتر رعایت می کنند.


او در مورد اینکه حوادثی که برای دوچرخه سواران می افتد چقدر روی دیگر رکابزنان تاثیر می گذارد، تاکید کرد: خیلی تاثیر می گذارد. سال گذشته یکی از نوجوانان در یزد حین تمرین فوت کرد. تا مدت ها دوچرخه سواران تمرین نمی کردند و می گفتند چرا باید تمرین کنیم وقتی حمایت نمی شویم و جانمان نیز بی ارزش است. حتی برخی ها هم یا خودشان دوچرخه سواری را کنار گذاشتند و یا خانواده هایشان دیگر اجازه ندادند که حرفه ای کار کنند.


عسگریان در پایان گفت: ما خیلی اتفاقات را تجربه کردیم. برخی ها روی دوچرخه سوارها آبجوش می ریزند و یا اینکه با زنجیر ضربه می زنند. برخی ها هم با حرفهایشان آزار می رسانند. من از همه راننده ها و موتور سوارها می خواهم بیشتر هوای ما را داشته باشند. رد شدن با فاصله خیلی کم از کنار دوچرخه سواران ممکن است باعث از دست رفتن جان یک انسان شود. فاصله یک و نیم متری را رعایت کنند تا دوچرخه سواران هم حاشیه امنی داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها