کد خبر: 457155
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۱۱:۱۹:۰۰
| |

پیروزی نهایی بایدن در انتخابات آمریکا با کسب ۳۰۶ رأی الکترال؛

کنگره آمریکا سرانجام پیروزی جو بایدن را تایید کرد/ ترامپ: روند انتقال قدرت به طور عادی در بیستم ژانویه صورت خواهد گرفت

بالاخره پس از یک پروسه طولانی و بسیار نادر در عرصه سیاسی آمریکا در نهایت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تایید رسید. این در حالی است که ترامپ هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته و برتقلب در شمارش آرا تاکید دارد.

کنگره آمریکا سرانجام پیروزی جو بایدن را تایید کرد/ ترامپ: روند انتقال قدرت به طور عادی در بیستم ژانویه صورت خواهد گرفت
کد خبر: 457155
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۱۱:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| متحدان ترامپ در کنگره در جریان نشستی مشترک در ششم ژانویه آخرین تلاش‌های خودشان را برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر به کار بستند. با این حال، تقلای آنها تنها موجب طولانی شدن فرایند بررسی آرای الکترال شد و در اصل موضوع که تایید ریاست جمهوری بایدن بود، خللی وارد نکرد.

نشست کنگره برای اعلام پیروزی بایدن در انتخابات از عجیبترین و بی سابقه ترین ها در عرصه سیاسی آمریکا بود . این پیروزی برای بایدن با کشته شدن حداقل 4 تن بدست آمد. بسیاری از سیاستمدارن و قانونگذاران ترامپ را مسئول مستقیم این رخدادها می دانند.

عصر چهارشنبه به وقت آمریکا، جهان شاهد صحنه‌هایی عجیب در پایتخت ایالات متحده بود. معترضان به نتایج انتخابات از دیوارهای کنگره آویزان شدند، گروهی خودشان را به نزدیکی صحن سنا رساندند و شعار "انتخابات به سرقت رفته" سر می‌دادند و جلسه بررسی آراء برای ساعاتی متوقف شد و قانونگذاران برای مدتی به مکان امن رفتند.

در جلسه مشترک نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، پیروزی نهایی بایدن با کسب 306 رأی الکترال در مقابل ترامپ با 232 رأی الکترال پیروز شد و رسماً به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت.

ویومینگ بعنوان آخرین ایالتی بود که آراء الکترال آن در جلسه امروز کنگره قرائت شد و به ترامپ تعلق گرفت و فرایند تأیید پیروزی بایدن بعنوان رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا و «کامالا هریس» بعنوان معاون وی رسماً به پایان رسید.

پیش از این اکثریت هر دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا اعتراض به نتایج آراء الکترال آمریکا در ایالت «پنسیلوانیا» را رد کردند.

پیش از آن هم اعتراض به نتایج آریزونا از سوی نمایندگان هر دو مجلس رد شده بود.

پس از اعلام نتایج انتخابات توسط کنگره، ترامپ گفت که روند انتقال قدرت به بایدن بطور عادی انجام خواهد شد.

به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: اگرچه من بطور کامل با نتیجه انتخابات مخالفم و حقایق مرا تایید می کند، با این حال روند انتقال قدرت بطور عادی در بیستم ژانویه به جو بایدن صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه گفته است: همواره گفته ام که به مبارزه برای تضمین حقوق رای دهندگانم ادامه خواهم داد. اگر چه این پایان یک دوره از عالی ترین ریاست جمهوری است اما آغازی بر مبارزه ما برای آنکه آمریکا را دوباره عظمت ببخشیم.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها