کرونا روی داوری‌های فوتبال تاثیر گذاشته است

نبود تماشاگران روی قضاوت هم تاثیر گذاشته است و دیگر داواران فشاری را از جانب هواداران دریافت نمی کنند. به عنوان مثال در اسپانیا داوران زمانی که میزبان پیروز شده بود زمان را کوتاه تر محاسبه می کردند و هنگامی که مهمان پیش بود وقت اضافه بیشتری اعلام می کردند.

کرونا روی داوری‌های فوتبال تاثیر گذاشته است
کد خبر: 457223
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۱۵:۱۸:۲۶

اعتمادآنلاین| بحران کرونا موجب تغییرات زیادی در نحوه برگزاری فوتبال در نقاط مختلف جهان شد که یکی از برجسته ترینشان بازی های بدون تماشاگر بود. پس از 10 ماه تصمیمی در این رابطه گرفته شد که در ابتدا خبر خوشی محسوب می شد اما در ادامه درباره ناعادلانه بودنش صحبت شد: دولت بریتانیا اعلام کرد که هواداران می توانند از دوم دسامبر به ورزشگاه ها برگردند. البته خیلی کوتاه بود چون بوریس جانسون از دوشنبه دوباره قرنطینه سراسری در انگلیس اعلام کرد.

بازگشت تماشاگران دو قانون داشت: حداکثر 4000 هوادار تنها در مناطقی که آمار مبتلایان کمتر شده باشد. به عنوان مثال آنفیلد و استمفورد بریج می توانستند میزبان 2000 تماشاگر باشند چون لیورپول و لندن در سطح دو قرار داشتند. این در حالی بود که بازی ها در اولدترافورد باید پشت درهای بسته برگزار می شد چون منچستر در سطح سه قرار داشت. این اتفاق برای لیدز هم رخ داد که با اعتراض مارچلو بیلسا (سرمربی لیدزیونایتد) همراه شد. او گفت: باید قانونی وضع شود که هواداران بتوانند به تمام ورزشگاه ها بروند در غیر این صورت نباید در هیچ استادیومی هوادار وجود داشته باشد. حضور تماشاگران روی نتایج تاثیر می گذارد و تیم هایی که در مناطق قرمز هستند از این امتیاز محروم هستند.

سرمربی آرژانتینی دلیل داشت چون آمار هم گویای این موضوع است. پیش از همه گیری تیم میزبان در 45 درصد بازی ها پیروز می شد و سهم مهمان 26 درصد بود. 26 درصد دیدارها هم با تساوی به پایان می رسید. در دوران قرنطینه و در ورزشگاه‌های خالی 41 درصد بازی ها با پیروزی میزبان همراه شد و مهمانان 33 درصد دیدارها را با برد پشت سر گذاشتند و 26 درصد هم با تساوی تمام شد. بدون هواداران امتیاز بازی خانگی از 8 تا 16 درصد کاهش یافت.

در لالیگای اسپانیا پیش از قرنطینه 47 درصد پیروزی ها از آن تیم میزبان می شد و 28 درصد برای مهمان بود. همچنین 25 درصد دیدارها با تساوی به پایان می رسیدند. پشت درهای بسته این آمار برای میزبان تنها 40 درصد بود و برای مهمان 32 درصد. امتیاز بازی خانگی به 19 تا 8 امتیاز کاهش یافت.

نبود تماشاگران روی قضاوت هم تاثیر گذاشته است و دیگر داواران فشاری را از جانب هواداران دریافت نمی کنند. به عنوان مثال در اسپانیا داوران زمانی که میزبان پیروز شده بود زمان را کوتاه تر محاسبه می کردند و هنگامی که مهمان پیش بود وقت اضافه بیشتری اعلام می کردند. حتی خطای های بیشتری علیه مهمان اعلام می کردند و نسبت به میزبان سختگیرانه عمل نمی کردند.

اکنون پشت درهای بسته 10 درصد بیشتر علیه میزبان خطا اعلام و 22 درصد بیشتر کارت زرد نشان داده می شود. همچنین 33 درصد کارت قرمزها افزایش یافته است. در مقابل برای مهمان شرایط فرقی نکرده است. اگر در زمان حضور تماشاگران در هر بازی 2.1 کارت زرد دریافت می کردند اکنون پشت درهای بسته 2.09 کارت زرد دریافت می کنند. در رابطه با کارت قرمز هم تغییری به وجود نیامده و با تماشاگر و بدون آن ها میانگین 0.12 در هر بازی است. پشت درهای بسته تصمیمات برای میزبان و مهمان به تعادل رسیده اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها