کد خبر: 457296
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۰۹:۵۳:۰۰
| |

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه:

سیستم انتخاباتی در آمریکا فرسوده شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه شورش در واشنگتن و شکاف اجتماعی به وجود آمده، امور داخلی آمریکاست، گفت: ما بار دیگر به این واقعیت توجه کرده‌ایم که سیستم انتخاباتی در آمریکا دیگر فرسوده و از کار افتاده شده و با استانداردهای مدرن دموکراتیک مطابقت ندارد.

سیستم انتخاباتی در آمریکا فرسوده شده است
کد خبر: 457296
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۰۹:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه شورش در واشنگتن و شکاف اجتماعی به وجود آمده، امور داخلی آمریکاست، یادآور شد: سیستم انتخاباتی آمریکا دیگر فرسوده شده و با استانداردهای دموکراتیک مطابقت ندارد.


"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به سئوال خبرنگاران اعلام کرد که مقامات مسکو وقایع 6 ژانویه (17 دی ماه) در واشنگتن را از جمله امور داخلی ایالات متحده دانسته و آرزو می‌کنند مردم آمریکا لحظه غم انگیز در تاریخ کشورشان را با آرامش و عزت نفس پشت سر بگذارند.

زاخارووا با اشاره به اینکه "این حادثه یک مسئله داخلی در ایالات متحده است"، در عین حال افزود: «ما بار دیگر به این واقعیت توجه کرده‌ایم که سیستم انتخاباتی در آمریکا دیگر فرسوده و از کار افتاده شده و با استانداردهای مدرن دموکراتیک مطابقت ندارد و امکان زیادی برای نقض ایجاد می‌کند و این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی هم به ابزاری برای مبارزات سیاسی تبدیل شده‌اند. این مسئله دلیل عمده شکاف اجتماعی است که اکنون در ایالات متحده مشاهده می‌شود.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش از این نیز در پستی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «ایالات متحده هرگز بعد از این دیگر نخواهد توانست به جهانیان بگوید که ما الگوی دموکراسی هستیم.»

روز چهارشنبه، نشست کنگره آمریکا به دلیل اینکه طرفداران "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده تلاش کردند تا به ساختمان کنگره حمله کنند، به حالت تعلیق درآمد، در نهایت افراد شورشی موفق به ورود به داخل ساختمان شدند. قانونگذاران آمریکایی مجبور شدند از طریق تونل‌های امنیتی، کنگره را ترک کنند. در واشنگتن دی‌سی، در رابطه با ناآرامی‌های مرکز شهر، رژیم منع رفت و آمد اعلام شد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها