کد خبر: 457316
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۱۰:۴۸:۲۳
| |

نتانیاهو خواهان کنترل سیاست‌ها در قبال ایران شده است

یک پایگاه آمریکایی فاش کرد همزمان با آمادگی‌ها برای ورود جو بایدن به کاخ سفید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهان به دست گرفتن کنترل کامل سیاست رژیم صهیونیستی در قبال ایران شده است.

نتانیاهو خواهان کنترل سیاست‌ها در قبال ایران شده است
کد خبر: 457316
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۱۰:۴۸:۲۳

اعتمادآنلاین| پایگاه آمریکایی اکسیوس فاش کرد نتانیاهو خواهان به دست گرفتن کنترل کامل سیاست رژیم صهیونیستی در قبال ایران شده است.

پایگاه آمریکایی اکسیوس به نقل ازمقامات ارشد رژیم صهیونیستی فاش کرد همزمان با آمادگی‌ها برای ورود جو بایدن به کاخ سفید، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهان به دست گرفتن کنترل کامل سیاست رژیم صهیونیستی در قبال ایران شده است؛ مسأله‌ای که به نوشته این پایگاه، ممکن است سبب درگیری‌های شدید در سطوح عالی مقامات این رژیم شود.

به ادعای این پایگاه، به رغم موضع میانه بنی گانتز، وزیر جنگ و گابی اشکنازی، وزیرخارجه رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال آماده‌سازی خود برای اتخاذ موضعی سخت در برابر طرح بایدن برای بازگشت به برجام است.

در ادامه این گزارش آمده است: در تاریخ 29 دسامبر، تحت اوامری از سوی نتانیاهو، مئیر بن شبات، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی نامه‌ای یک جمله‌ای به بنی گانتز با این محتوا فرستاد:

«طبق اوامر نخست وزیری، موضع اسرائیل در خصوص توافق هسته‌ای ایران تنها به شکل انحصاری از سوی نخست‌وزیر و براساس تحلیل‌های صورت گرفته از سوی شورای امنیت ملی در دفتر نخست وزیری نهایی خواهد شد.»

در ادامه گزارش اکسیوس آمده است: بنی گانتز (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) از نامه نتانیاهو شگفت‌زده شد و دو روز بعد در نامه ای، پاسخ وی را داد. گانتز در نامه خود خطاب به نتانیاهو نوشت: نخست‌وزیر قدرت نهایی کردن موضع اسرائیل را دارد؛ اما نمی‌تواند تقریبا تمامی موسسات امنیتی و اطلاعاتی را نادیده گرفته و کابینه امنیتی اسرائیل را دور بزند.

بنی گانتز همچنین در نامه خود نوشته است: مسأله امنیت و پرونده ایران به شکل اساسی، مسأله شخصی یک فرد نیست.

سیاست اسرائیل در قبال توافق ایران باید نتیجه تحلیل‌های گسترده شامل تحلیل تمامی بخش‌های امنیت ملی اسرائیل و آژانس‌های سیاست خارجی باشد؛ نه فقط شورای امنیت ملی که تنها مستقیم به نخست‌وزیر گزارش می‌دهد.

مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا قرار است در تاریخ 20 ژانویه برگزار شود.

منبع: باشگاه خبرگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها