«جوکر» پرفروش‌ترین فیلم در صنعت سرگرمی خانگی بریتانیا شد

خانه‌نشین شدن مردم در سال 2020 رشد صنعت سرگرمی خانگی بریتانیا را موجب شد و در این میان«جوکر» بیش از دیگر فیلم‌های سینمایی توانست توجه مردم را به خود جلب کند.

«جوکر» پرفروش‌ترین فیلم در صنعت سرگرمی خانگی بریتانیا شد
کد خبر: 457388
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۱۵:۰۵:۵۹

اعتمادآنلاین| در حالی که به دلیل شیوع کرونا مخاطبان زیادی در خانه به تماشای فیلم پرداختند، انجمن سرگرمی صفحه نمایش بریتانیا اعلام کرد «جوکر» پربیننده‌ترین عنوان سینمایی 2020 در خانه‌ها بوده است.

«جوکر» بیش از 1.4 میلیون کپی به صورت دیسک، آنلاین و TVOD فروخت و این جایگاه را به خود اختصاص داد.

برمبنای همین آمار روشن شده در سال 2020 سرگرمی در خانه در بریتانیا 26 درصد رشد کرد و مجموع فروش این بازار را به 3.3 میلیارد پوند (4.47 میلیارد دلار) رساند.

فروش آنلاین فیلم و تلویزیون با رشدی 14.5 درصدی نسبت به سال قبل‌تر خود همراه شد و TVOD نیز رشدی 24 درصدی را تجربه کرد. شمار خریداران و کرایه کنندگان فیلم‌های ویدیویی نیز 14 درصد رشد کرد و در فاصله مارس تا نوامبر به 12.9 میلیون نفر رسید.

سرویس استریم در بریتانیا در سال 2020 با رشدی 42 درصدی روبه‌رو شد و اکنون 74 درصد از کل ارزش بازار تماشای خانگی را به خود اختصاص داده است. دیزنی پلاس از جمله سرویس‌هایی بود که سال 2020 وارد این مجموعه شد و به نتفلیکس و آمازون پرایم در دوران قرنطینه اول بریتانیا پیوست.

با گسترش اجاره دیجیتال فیلم‌ها و سریال‌ها، بیش از 30.8 میلیون مورد اجاره فیلم تنها در ماه اکتبر 2020 صورت گرفت.

محبوب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی سال 2020 شامل فصل هشتم «بازی تاج و تخت»، «چرنوبیل»، «دکتر هو» و «دانتون ابی» بود.

در میان فیلم‌های سینمایی نیز پس از «جوکر» به ترتیب «یخ زده 2»، «جومانجی: سطح بعدی»، «1917» و «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سینمایی در اشکال مختلف دیجیتال، بلوری، دی‌وی‌دی و وی‌او دی بودند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها