«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

امارات-قطر؛ روابط تجاری آری، روابط دیپلماتیک هرگز

دولت امارات متحده عربی اعلام کرد با وجود اینکه مرزهای خود را به روی اتباع قطر گشوده و تجارت را با این کشور از سر می͏‌گیرد، فعلاً خبری از روابط دیپلماتیک نخواهد بود.

امارات-قطر؛ روابط تجاری آری، روابط دیپلماتیک هرگز
کد خبر: 457400
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت امارات متحده عربی اعلام کرد با وجود اینکه مرزهای خود را به روی اتباع قطر گشوده و تجارت را با این کشور از سر می͏‌گیرد، فعلاً خبری از روابط دیپلماتیک نخواهد بود.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه بحرینی اخبار الخلیج نوشت: انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات متحده عربی تاکید کرد، گرچه احتمالاً کشورهای تحریم‌کننده قطر تجارت و نقل و انتقال مسافر را طی هفته آتی با دوحه از سر خواهند گرفت، اما تا زمان بازگشت اعتماد متقابل خبری از روابط دیپلماتیک نخواهد بود.

به اعتراف قرقاش، این آشتی با وساطت (بخوانید فشار) ایالات متحده حاصل شده، اما فعلاً تاثیری در برقراری روابط دیپلماتیک و عادی‌سازی مناسبات فیمابین نخواهد داشت.

گفتنی است کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر به بهانه حمایت قطر از تروریسم و نزدیکی بسیار شدید با ایران روابط خود را با دوحه قطع و 13 شرط را به عنوان خواسته‌های خود برای برقراری روابط اعلام کرده‌اند، اما با فشار دونالد ترامپ که از طریق دامادش کوشنر بر ریاض وارد شد محمد بن سلمان مجبور شد از امیر قطر در عربستان میزبانی کند و خود شخصاً او را از فرودگاه تا محل اجلاس ببرد.

یکی از مهم‌ترین خواسته‌های چهار کشور تحریم‌کننده از قطر تعطیلی شبکه تلویزیونی الجزیره، تعطیلی پایگاه نظامی ترکیه در این کشور و کاهش سطح روابط با جمهوری‌اسلامی ایران است که قطری‌ها تاکنون به هیچ یک از آنها عمل نکرده‌اند.

امارات متحده عربی در حالی با همسایه خود قطر قطع رابطه کرده که از چندی پیش روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل آغاز کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها